Dareicho todo

 

 

v2riveirocoellodareichotodo.html

     Como unha nube negra, a noite cae sobre o río e borra a copia da ponte vella na auga. Ao lonxe, a cidade rosma trasfegos e apaga na distancia un mangado inconexo de bucinas e voces derrotadas. Marcos aloumíñaa coa calor das palabras, quérote, ruliña, quérote pola vida, e, coa respiración estremecida, arrastra os beizos polo seu rostro, estremando caricias no vértice da blusa de seda, na procura silenciosa dos botóns. Meu ben, como te quero. A súa mao inexperta atopa o camiño e sente o abalar vivo dos peitos grandes, brancos, quentes, que arreitan o seu desexo e lle ofrecen a sospeita de que, desta volta, ela sucumbirá á penetración. Mais Helena, cunha tesa seguranza, só o deixa fedellar coa mao esquerda no elástico das bragas, ten paciencia, amor, dareicho todo, todo, todiño, máis adiante, e el teima coa dozura das palabras, sabes que me tes, deixa que entre en ti para sempre, e o pai de todos apalpa a regaña húmida e ela láiase, delámbese, gústame, gústame, e sente o lume dentro de si, toma conciencia do seu corpo, dos latexos do corazón, do percorrido sanguíneo nas arterias, máis che gustaría se me deixases, e mentres ela se corre nun líquido e intenso arrepío, como se se baleirase toda, Marcos achega o seu pene impulsivamente na outra mao e mira de encetar a froita prohibida, pero ela afástao cunha frialdade carnal, tes de me comprender, amor, aínda non estou certa... Nese mesmo intre, o murmurio clandestino dunha raíz tripada alonga o silencio e introduce nos seus medos unha presencia espreitante. A noite mesta non permite albiscar nada e só escoitan as súas respiracións abatidas, que mesmo viran nunha ameaza certa. Esmagados por un medo obsceno, aguzan os ouvidos e procuran no silencio calquera sinal, debe de ser un esquío, amor, déixate querer, e nada, durante uns intres non escoitan máis nada que o rumor xordo da súa roupa. De súpeto, un novo ruído espile os medos e non tardan en se decatar dunha presencia humana que axiña vén acompañada polo estoupido dunha voz cavernosa que atopa nos atallos do terror o rancor dunhas palabras cicatrizadas de odio, escoltadas no escintileo metálico dunha pistola. Senta alí, merdallán, a carón do carballo. Se te moves pégolle un tiro a túa ruliña. Así que déixate de brincadeiras. ¿Entendido? Engoumado por un medo frío, Marcos obedece e observa cómo este home non afasta os ollos del e ceiba a súa enorme pirola cara ao beizos estremecidos da súa ruliña que, axeonllada, recibe na boca toda esa carne cruzada de veas, e chora, humillada, coa serpe do noxo a lle gabear no estómago, e reparte a súa ollada aterrada entre a pistola e o seu amor que, como un meniño axotado, encóllese ao pé do carballo, aguanta, amor, aguanta, dareicho todo se non nos mata, mais ao home non lle abonda iso e ordénalle que se ispa enteira, axiña, puta, e ela, baixo o dictado cominatorio da pistola, desfaise das roupas cunha desenvoltura que manca nos ollos do Marcos e ponse a catro pernas para recibir os embates violentos dese home que turra con forza ata que acada o quebranto, meu amor, acúdeme, meu amor, faite valer, e, como se unha navalla fendese todo o seu gume dentro dela, sente unha dor esgazadora, un amargor que vai moito máis alá do físico, unha lousa de vergonza e indignación, unha sucidade medular para a que xa non haberá cura, meu amor, di algo, axúdame, e o home, que fede a suor e a lixo, empurra, cada vez con máis vigor, como se nas súas miras habitase máis a idea de se asañar que a de satisfacer o seu desexo porco, e xusto cando as urxencias da carne lle fan regañar os seus ollos posesos e asasinos, Marcos dá en correr, aterrado, levado por un pánico desapiadado que o empurra cara ás luces da cidade cunha enerxía da que non é consciente, e cae e sente nos beizos o saibo vexetal da herba, pero incorpórase e segue a correr, heroico de velocidade, e, cando a cidade xa é unha evidencia, o estoupido da pistola bate no seu peito coa forza auténtica da súa punitiva covardía, e sospeita, cunha mestura de dor e estraño alivio que a súa ruliña xa vai camiño do outro mundo. Algo terrible enrédase dentro del, e treme, cunha sacuda epiléptica, convulsa, e pensa en Helena e imaxínaa espida, coa ollada aberta polo espanto do disparo que el mesmo vén de provocar coa súa fuxida insensata, e chora, sen deixar de camiñar, como volvendo á vida, e mestúrase entre a xente como restaurando a súa cidadanía cotiá, confundindo o seu rostro entre os da multitude, facéndose soluble nas rúas que agora lle teñen outro perfil menos familiar. Séntese miserable e, malia que fai o aquel de acudir á comisaría, axiña desbota esta idea porque cavila nunha enorme máquina de escribir a golpear as palabras da súa declaración nerviosa e contradictoria, que non convence a un inspector recio que o asoballa con preguntas e afirmacións insidiosas que rematan por poñelo fóra de si e lle fan cuspir a súa reacción homicida, esa culpabilidade omisiva por tela deixado alí, abandonada ao destino daquel animal en celo que non se conformou con violala senón que rematou por lle pegar un tiro, miña ruliña, perdóame. Aceptado o seu medo cunha enteireza que tampouco lle pertence, camiña con decisión cara ao barrio e, de súpeto, seca a suor e as bágoas e chama no interfono dos que ían ser os seus sogros: ¿Está Helena? ¿Non estaba contigo na biblioteca da facultade? Non, non veu. Pensei que quedara na casa. Está ben, buscareina. Abur. E marcha, asustado dos seus propios pensamentos, estarrecido, coa ollada desorbitada, apegado ao rebulicio da xente porque ten medo de bater cos ollos do asasino. E entra no bar que hai na rúa para se deixar ver e pídelle ao camareiro unha cervexa ben fría. Aproveita a emisión dun partido de fútbol para encetar un latriqueo cínico: ¿como van? A cero, e vai ao servicio e observa no espello toda a miseria da súa covardía que lle debuxou no rostro unha cotra esvaída e visguenta. Con Helena na mente, pensa na súa fermosura culpable, no seu rexeitamento, na súa desenvoltura para se espir, no seu silencio terrible mentres o asasino a penetraba con toda a súa abastanza, como se no seu sixilo houbese unha humillación dirixida a el, á súa covardía, á súa pusilanimidade. Fomenta no seu caletre o convencemento de que non puido facer outra cousa e mira de se convencer de que se tivese quedado os tería matado aos dous. E a dor de a ter perdido dá paso a unha rápida resignación. Agora na súa cabeza espállase a prolongación dun medo que reparte as súas cavilacións entre a perfecta coartada —non lembra que ninguén os vise adentrarse no parque, a penas algunha parella despistada que cruzaba a ponte entre unha reserva de caricias veloces— e a imaxe clarividente dese monstro que, a pesar da escuridade, deixou no seu recordo a luminosa nitidez dos seus ollos afastados, as cellas encontradas, os pantalóns vaqueiros, o cabelo ondulado e esa presencia aseada que non cadraba coa violencia das súas palabras. O seu aspecto non era nin moito menos o dun esmoleiro e esta circunstancia fai que Marcos agora poña en dúbida o verdadeiro sufrimento de Helena, e lava o rostro coa esperanza de borrar esa estampa que preferiría non lembrar para gardar o seu medo, para evitar o posible encontro con alguén ao que non poderá denunciar porque na denuncia iría tácita a súa omisión imperdoable. E volve ao bar e pide outra cervexa que case bebe dun grolo e sae á rúa, estremecido de ansiedade, temeroso dos rostros cos que se cruza. Hai no seu escrutinio un punto de vertixe e en cada face vanse alzando as alarmas. E entra no portal e saúda ao veciño do terceiro que vén coa aparvada da súa filla bailarina. Nas escaleiras habita a humidade tumorosa que rilla na madeira e o timbre da porta trae os pasos apresurados da súa nai á que lle dá un bico esganado. ¿Que tal, fillo? Ben. Prepároche a cea. Xa ceei. Vou estudiar. Teño un exame. No seu cuarto séntese engaiolado por vez primeira e non atura a ollada alegre coa que Helena o mira dende a foto que ten no escritorio, unha ollada que imposibilita a idea da súa morte indigna, a súa cándida fermosura, a súa pel suave e a delicadeza dos seus acenos coquetos. Non, non pode ser, maldise Marcos e ensaia un pranto demorado que máis que para ela semella dedicado á situación desesperada na que se atopa. E disciplina as súas cavilacións e tece a súa inocencia na coartada do bar e na conversa que tivo no interfono cos pais dela. Imaxínase o decorrer da noite e intúe que calquera parella de namorados baterá co corpo espido de Helena, botado sobre o chao, nunha postura de intemperie, e berrarán para avisar aos policías que non tardarán en chegar ao parque para recolleren o corpo aterecido que, máis tarde, será examinado nunha sala con detemento, sen ningún pudor, introducíndolle maos alleas na vulva para obteren restos de seme e pelos, esas probas irrefutables que baterán cun asasino que Marcos non quere que deteñan porque cecais poida relatar a verdade duns feitos que ispan toda a altura da súa covardía, o seu silencio culpable, a súa fuxida vergonzosa e canalla. Estes barrenos fano suar e as horas fánselle eternas. Ás once e media, para poñer medras no grao da súa inocencia, chama á casa de Helena e escoita o son cunha grande ansiedade porque teme que os pais dela xa teñan recibido a terrible nova, mais non, a voz saudosa da súa nai, deixa o rastro da súa ignorancia. Diga. Son Marcos. ¿Chegou Helena? Pensei que estaba contigo. Non a atopei. Estará na casa dalgunha amiga. Se chega, dígalle que me chame, aínda que sexa tarde, eu estarei a estudiar toda a noite. E efectivamente, a madrugada vai estendendo o seu manto e el permanece deitado sobre a cama, incapaz de durmir, fumando coa cobiza do condenado, esperando que o teléfono soe dunha vez por todas ou a policía prema o timbre do piso e a súa naiciña, envolta na estragada bata rosa, abra a porta a modo e crea que ela é a primeira en saber o acontecido, unha nova para a que Marcos, como se en realidade non soubese nada, está a adestrar histriónicos acenos de abraio e dor. Na rúa, a noite vólvese cada vez máis silenciosa, o barrio dorme o seu soño proletario e nada ofrece a posibilidade de que isto vaia mudar na madrugada. E aínda que tamén fai contas de que ninguén dea co corpo dela porque o asasino a guindou ao río ou a soterrou ao pé daquel carballo, a chamada dos pais dela está a se demorar demasiado porque nas campás da igrexa xa repenicaron as dúas e esta ausencia tan intempestiva de Helena debería de os ter preocupado, sobre todo nun día de semana como hoxe. O teléfono non soa e cada segundo bate na súa alma sucia e desacougada. Queda sen tabaco e rastrexa toda a casa na procura dunha desas caixiñas coas que os padriños adoitan agasallar nos bautizos e nas vodas. Mais non atopa nada e non é quen de baixar á rúa por medo a se atopar co asasino ou con algún coche da policía. Como última e desesperada opción, resígnase a fumar eses puros ferreños que o seu pai non deu rematado en vida, e pasa a noite sen pegar ollo, ás escuras, coa única luz dos puros e o esmorecido resplandor dos farois da rúa. Non pode durmir e o seu medo medra coas horas. Así, cando o coche do lixo deixa nas beirarrúas o seu renxer somnámbulo e estimula o primeiro alento da cidade, cunha luz poluta que rebenta por riba das fábricas, Marcos sofre ese amencer dentro de si como a incisión aguzada dunha navalla que fende todo o seu gume de luz no seu desacougo. E érguese, de súpeto, para comprobar se deixou o teléfono mal colgado e busca, con desespero, un motivo que xustifique a ausencia de chamadas. Pensa na cachaza do seus sogros e acouga porque de cando en vez, coa escusa de estudiaren, Helena adoitaba quedar a durmir en casa da súa amiga Ana. Pero a mañá segue a avanzar, o barrio recupera a súa conxestión urbana e a vida na cidade respira un alento cotián que o asusta. Imaxina aos seus sogros abrindo a porta e intuíndo a terrible noticia no aceno derrotado de dous policías que agachan a cabeza, e adiántase, como un vaticinio, ao intre no que estes mesmos policías chamarán á súa porta para o conducir á comisaría onde o asoballarán a preguntas que cecais descubran a súa participación pasiva, mais esa parte xa non lle pon tanto medo como esta misteriosa tardanza, e non o asusta porque non lembra que ninguén os tivese visto xuntos entrando no parque, e cómo ían desconfiar del se a pistola non ten as súas pegadas e a análise do seme ou de calquera pelo non coincidirá con nada seu, entre outras cousas, porque ela nunca o deixou ir máis alá, e alégrase desta circunstancia porque, de ter sucumbido ás súas pretensións, desta volta tería deixado un rastro doloso que o implicaría de xeito patente. E acouga cando escoita o rumor dos pasos da súa nai na cociña e decide almorzar canda ela e actuar como se nada tivese acontecido, ¿Como madrugas tanto? Hoxe vou á clase. ¿Durmiches ben, fillo? Tes mala cara. Durmín á perna solta. E abandona a casa, camiña a modo polo barrio, nervioso, baixo a coiraza do cotián. Cada rostro é un arrepío no seu peito e, cando cruza a ponte vella, mira de esguello cara ao parque e sente un asfixiante no na gorxa como se estivese a afogar e, aínda que a distancia non lle permite albiscar nada, el cre ver o corpo morto de Helena deitado na herba, á intemperie, pero segue camiñando, disposto a esquecer a traxedia e os seus medos, e sobe os banzos da facultade para se mesturar cos demais compañeiros que acoden á clase. Entra na aula, empurrado por unha terrible opresión, e senta nas bancadas que, pouco a pouco, se van enchendo de universitarios que agardan, alegres, polo profesor. Rexistra os rostros dos compañeiros como se nese escrutinio puidese atopar ao asasino e, de súpeto, no intre mesmo no que entra o profesor, a Marcos está a piques de se lle varrer o sentido porque por tras da porta, como unha estantiga, aparece a figura esvelta de Helena, que sobe ergueita os banzos e vén cara a el cunha caixa de zapatos nas maos. Marcos treme, case perde o si, e en cada paso dela hai como unha martelada no seu corazón. Está avergonzado e non sabe qué facer. Non é quen de mirar para ela, que cada vez está máis preto, e axiña sente a proximidade da súa respiración e concentra a ollada no encerado porque sabe que non aturará o lume dos seus ollos. Pero os segundos pasan e Helena non di nada; simplemente se limita a lle deixar a caixa de zapatos no asento que está a carón del e marcha, sen dicir nada, antes de que o profesor encete a clase coas súas explicacións aborrecidas. Un bochorno retroactivo ferve dentro del e prodúcelle unha suor visguenta cando se decata da inocencia da súa coartada. E agora a pregunta que lle nada no seu maxín non é saber por qué o violador se apiadou dela nin por qué non houbo denuncia, senón comprobar o motivo silencioso desta caixa de zapatos atada cun cordel de baraza que ela lle deixou na cadeira contigua. E dálle voltas e máis voltas á cabeciña e déixase abraiar por unha morea de hipóteses que o único que fan é poñer medras na súa ansiedade, ata que por fin remata a clase e decide volver a casa, de contado, tirado por esta curiosidade viva que mesmo lle afoga a respiración. Fóra de si, chega ao portal enchoupado en suor e co desexo demorado de rabuñar o paquete, e alégrase de non se atopar con ninguén, pero, cando entra na casa, a súa nai está tan apampada diante da televisión que non repara no cedo que vén o seu fillo das clases: apareceu un home morto no parque, Marcos, non sei ónde imos parar, debía de ser homosexual porque estaba espido e cun tiro na cabeza. As palabras da súa nai son como cravos aguzados a se fender nas tempas e a súa certeza faino entrar nunha espiral de desconcerto que o empurra a se pechar no cuarto e esnaquizar o cartón desta caixa de zapatos na que vén a oferta dun reto para a súa covardía: un crisantemo esmagado e a pistola do defunto. Marcos acariña agora o seu metal frío cunha valencia descoñecida e, xusto cando na porta da casa soa o timbre, el, nunha arroutada violenta, mira para a foto da súa ruliña e leva o cano á boca para esganar a promesa coagulada das súas palabras heroicas: dareicho todo, todo, meu amor.

 

 

 


logoDeputación logoBVG © 2006 Biblioteca Virtual Galega