Cidade é tamén nome de muller

 

(Texto íntegro)

 

v2albertemomancidadeetamennomedemuller.html
I.

Os dedos permanecen impregnados de cada pluma
De cada gota de tinta que tingue o pensamento
Cos soños que son lembranzas, desexos,
Estigma na sensibilidade de padal
Degustando froitos doces e cheos de zume de muller
Vibrante como folla no vento.

De cada cidade agroma o aroma dun misterio
Oculto no pasado de cada rúa,
De cada ollada na fiestra de cada edificio,
De cada ser que camiña e coa súa presencia fai
Que os muros cobren vida
E falen co silencio dos símbolos
Das batallas que murcharon as súas cores
E avellentaron as súas formas.
E con este testemuño de ancián resignado
Adormecen os meniños
Que deberán marcar as paredes da historia co seu destino
Descuberto, improvisado,
Escollido de entre as baldosas e as pedras
De todos os camiños que ofrece a cidade.




II.

Sería quen de comerte
Para atopar debaixo da túa pel
A carne doce da liberdade,
Pero son os teus dentes de réptil
Os que amiazan a miña pel inocente;
Dentes de anos de disparos
Que acalaron multitudes.

Es ti cidade a que aculula sentimentos
Entre o granito de cada edificio,
e no asfalto das estradas
os berros dos que tentaron descubrirte.




III.

Onde as pedras rematan
Unha nova conexión coas nubes
Reclama como seu o idioma das flores,
dos paxaros
nun insospeitado océano
onde afogan as aloucadas conversas das multitudes,
onde o tempo é máis lento,
pero o seu dano perdura con máis intensidade.




IV.

A declamación na cidade...
Non escoitada tras moitos esforzos,
Pese ao grande foro que enche os suburbios da conciencia común,
As magníficas palabras e o idealismo absurdo
como os pedazos de comida
que permanecen entre os dentes,
sempre están en boca de todos.
E aínda así,
A cidade ten ese aquel de putanada filosofal
Que fai que nos acheguemos unha miguiña á inspiración,
Creando e desfacendo un pouco en cada palabra á cidade.




V.

A cidade en xeral,
Con ese nome de muller
Parece ostentar todas as fermosas formas,
A suavidade característica que suscita
O desexo de permanencia no escuro dinamismo da intimidade.
Nada máis lonxe e perto da verdade como a mentira,
Que na cidade é tan habitual como obviada e asumida.

E alén das murallas
As circunstancias obligan a mentir
Aínda con máis contundencia.

No idealismo do espacio rural
A cidade está presente como nunha persecución,
En disputas e conversas amigables,
Na ansia do traballo do común dos mortais,
O problema sempre está nun pedazo de asfalto.




VI.

E cando a vida chora
Na cidade faise o silencio;
Todo vai máis devagar
Harmonizado co son das pingas de auga
Na canción do inverno.
Nese claro-escuro
O ambiente énchese de amarga inspiración
Da soidade
E ate na quentura preta dos interiores
Fálase amodo
E bríndase sen facer moito énfase nas palabras.
Neses tempos
A cidade observa calada
As migracións interiores dos pausados amores racionais
Abandonados da paixón doutras quenturas,
Mentres falan cos beizos mollados
Compartindo a mesma sabia.




VII.

A forma da cidade pérdese
Na memoria das viaxes revividas polo subconsciente
Ate que da nada xurde unha nova e máis fermosa
Como ollos que separan as pálpebras
Despois do doce repouso.

En cada mapa do recordo
Son os ollos da miña terra
Os que me indican o camiño.




VIII.

E no estar e non estar
A urbe vai perdendo contraste
E todo faise homoxeneo
Con pequenas luces que escintilan
Lembrándonos ás estrelas nun ceo escuro.




IX. Sylvia Plath

Unha nena
Uns ollos moi abertos perdidos no horizonte,
Unhas mans tensas
Suxeitando un globo que medra fronte ao seu rostro
Na sombra dunha cidade que é como un país
Incapaz de comprender o aire que enche o mundo.
O gas que inspira
Fai estoupar os sacos de pó
Que viron medrar a Lúa e o Teixo
Recollendo amoras.




X.

Nos vinte poemas que dediquei á vida
Descubrín un nome de muller en cada verso
Que me fixo lembrar que o aire enche aínda os meus pulmóns
E o corazón da vida ao meu corpo.




XI.

Inventarme
Un país
Semellante ó do Principiño
Para buscar ao noso año
Xuntos.
E non atopamos
Máis que rúas deformes,
Ateigadas de xente.


Verónica Martínez Delgado

O amor pérdese ás veces na cidade
Polo ruido da historia gravado nas rúas,
Confundido entre os coches e a xente
Que quitan a luz ao desexo
No pequeno luceiro do paraiso.

... e que deste xeito sexa a Apocalipse nas cidades.

Bestiario de Silencios. Emma P. Lombardía





XII. Ferrol

Recoñecendo os erros dunha cidade
Que como unha filla un viu medrar.
Pensar que xa se fixo grande dabondo
E afastarse para deixala continuar o seu camiño
Que o alonxa da vida común que mantiveron
Na nenez e adolescencia de ambos.




XIII.

No espacio entre cidade e cidade
Faise unha homenxe ao chio dos paxaros
Que recobran a savia lonxe das multitudes.
Nese espacio, a memoria lembra cada intre da historia
Acontecido nos soños dos mortos
Que aínda camiñan entre as árbores.

Lonxe da urbe
O musgo e os fentos falan de si mesmos
Ollando cara fóra
Para atoparse en cada pedra
En cada curruncho de sombría e fresca carballeira.




XIV.

Onde os erros fanse persoas
A cidade inicia a sorrir no sórdido circo de rúas emporcadas
Onde o branco e o negro son luxuria entre unha mesma pel.

Poderíase ver moito máis aló
Do que os pasos alcanzan
Baixo o poder da coroa de espiños
Que quixo impoñernos a cidade;
Pero da outra banda, as mazás
Abundan enmarcadas en pequenas
Doses persoais e intransferibles.




XV.

As rúas baleiranse,
Paso a paso
Os sons dos zapatos contra a estrada
Vanse facendo poema.

A cidade é tamén iso,
Silencio creativo.




XVI.

E no silencio ausente da cidade
Os namorados retornan ao leito
Á maña cedo
Como lucecús fuxindo da claridade.




XVII. La fontana di Trevi

Os soños nunca morren enTrevi
No mármore branco a auga marca
As pegadas dos deuses
E bica o embigo suave dunha muller
Que mostra os peitos ao mundo.
Naquel corpo tamén hai espacio para a cidade
Que vive do eterno sono
Do centro da sección áurea.




XVIII.

Oculto entre o fume e a suor
Atópase o vran na cidade,
Unha superficie pegañenta e salgada
Que atormenta obsesivamente o consumo da estrada
Entre a mediocridade de multitudes ociosas.

Os meus ombreiros sufren
Con odio e sarcasmo irónico
Os roces no fluir en contrasentido da rúa,

Mentres un raio de sol me nubla a vista.
A tentas o pó mastícase mellor
Coas mans pegañentas
Que sosteñen todoa a cidade entre as falanxes.

As palabras penetran con forza nos meus ouvidos
E sufren o efecto da hipersensibilidade...

—Father!
—Yes son.
—I want to kill you. Mother, I want to...
The Doors





XIX. O Porto

Entre o fáscino das ruínas
Un río de augas pardas
Leva consigo os cheiros a tera e miseria
Recollidos de entre os caóticos meandros.

A fermosa cidade asulagada
Reflexa no aire
O espellismo dunha construcción de azulexos decorados.




XX.

Se soubese do rumor,
As luces da noite na cidade
Semellando tan limpo e estéril
Un chan firme
A sombra dunha bombilla proxectada sobre el...

Os apsos sucédense
O tempo camiña comigo
No meu monólogo de quietude na cidade
Que a noite fai máis breve
Máis plácido,
Como un soño.




XXI. Santiago, 25-X

O azul disperso da cidade
Observa con ollos cativos e cala.

Un paso tras outro
Na choiva
Van perdendo todo significado
Cando o desexo fai forma
E a forma implica desexo,
Sempre de costas
Agárdase un duro golpe,
Co que recapacitar sobre os pasos no chan mollado
Perdendo a súa figura
Coa auga renovada do diluvio universal.

 

 

 


logoDeputación logoBVG © 2006 Biblioteca Virtual Galega