BVG Atrás |
Tres tristes fiestras |
||
|
|
|
Tres tristes fiestras
_________a
dixéchesme que alguén te retratou e te converteu en mans, en silueta, en corpo espido baixo a luz inmóbil dun lentísimo outono
e eu acariñei a fiestra como se impunemente debuxase un esbozo sobre un tapiz imaxinario; buscando
buscando o perfil posible do teu rostro ou o tacto dos teus dedos recubertos de cereixas e de silencio
entre as acacias e as nostalxias
dixéchesme que só se trataba de algo puntual que facías porque che gustaba e que organizabas encontros de artistas e conversas e que o CAP. recollía propostas controvertidas porque a arte tiña que ser algo contundente e definitivo en cada TEMPO
e mencionabas a Barceló interpretando o ceo, o inferno e o purgatorio; a Chillida como un elemento propio único e primitivo de metais, de pedra e de madeira, que condensaba espíritos ceibes; a Rimbaud como un eterno adolescente ferido de estrema lucidez; a Edit Piaff cantando la vie en rose e inxectándose soños de heroína a través das medias en cada concerto
pero non falabas da ANTI_MEMORIA nin da NADA nin do SER. non falabas da semente putrefacta, nin do frío. non falabas
dun atardecer espléndido en calquera cidade á beira do mar con barcos de fondo como nunha postal sen caligrafías nin aderezos ou destinos. non falabas dos líquidos que percorren o sangue, sórdidos e lentos como unha eterna desesperanza. non falabas do corazón latexando
e sentindo
non falabas
desa posibilidade única
e unicamente afirmabas
que Da Vinci te observaba deitado sobre unha colcha multicolor e que (naquela viaxe) choraras ó ver os nenos e as luces e a xente e que a memoria de París era un cinemascope de soños e de nostalxias feito de remendos; algo como darlle a volta ó atardecer e atopar a La Maga chorando en Pont des. Arts
mirando a ningures
ou buscando
un merlo amarelo no suave aire
do crepúsculo
_________b
dicíasme dúas exposicións ó ano
e que en maio sempre
che regalan muguettes
pequenas e brancas
coma o esquecemento
que é pequeno
e branco ó igual
que as lembranzas cando te sentas
e empezas a perseguir un soño que se afunde
mentres os teus (o pai, a nai e os irmáns
se converten nunha gravidade constante
nas túas retinas
porque se sente, ás veces
esa soidade taciturna da distancia
ese oco baleiro
onde o aire se arrefría e centrifuga
como se fose doerche
unha tristura de repente sólida
mentres o teu folgo busca algo distinto entre as sabas; tal vez outro corpo, outro tacto... para non recordar a derradeira evidencia do desastre, como se sempre esperases algún tipo de resposta
algo que fose diferente á dor
de saber que a todo se renuncia
á dor e á vontade
incluso, de non vencerte
cara ó lado
da dúbida
onde habita a memoria
_________cmentres me seguías dicindo: casas grises, rúas, monumentos e un grandioso órgano catedralicio de traza renacentista. dicindo que o Garona se curvaba lentamente sostendo barcos inmóbiles no seu espello. dicindo algo sobre a Place du Parlament cos seus cafés de toldos brancos e edificios de escasa altura con enormes fiestras onde a luz se desmaia entre palmeiras finxidas e manteis rosas suxeitados con pinzas. dicindo algo sobre o Museo do Viño en Cors de Médoc 12 e do Museo de Arte Contemporánea en rue Ferrére 7. e, como non, dicíndome algo sobre o monolito en Explanade des Quinconces con dúas columnas dedicadas á República e á Concordia. algo sobre tantas e tantas calellas intrincadas para chegar á igrexa de Saint Michael e ó palacio Rohan, entre conventos e prazas cativas con sabor a medievo e a historia acumulada, camiñando con Da Vinci seguindo o ronsel da túa sombra. dicíndome que eso, que no verán regresarás como quen respira despois dun esforzo titánico e solitario
ás túas outras rúas
máis atlánticas e ó olor
dun mar
onde sempre te agarda
o que non esqueces.
|
|
|
© 2006 Biblioteca Virtual Galega |