La vie en rose

Victoria Lojo Vicente

n2victorialojolavieenrose.html

     ¿Falan as rosas? Si, as do meu xardín, si, a que temos dentro da casa non só fala senón que tamén da ordes, pero non por Iso deixa de ser rosa, coma as outras é rosa dende que veu ó mundo. Cando brotou, despois de teren nacido dous irmáns homes, foi criada entre algodóns, medrou e trepou na roseira dos agarimos e dos bicos coma unha rosa de pitiminí. A adolescencia converteuna nunha flor exótica e delicada, que había que resgardar de intemperies, de ambientes, de contaminacións. Dábanlle todo o que podía desexar, sen ter que pedilo sequera, cando estaba san, cando enfermaba, todo e todos estaban arredor dela, adorándoa coma se fose unha rosa do deserto. Pensándoo ben non me estraña; ese ollar profundo que sempre tivo, seino polas fotos, eses rizos mouros que aínda conserva a pesar do paso do tempo e esa cor que en todo momento semella dourada polo sol; ben podía ser unha princesa nabatea. Imaxino a súa altivez; aínda máis pronunciada cabalgando polo desfiladeiro de entrada a Petra, a cidade rosa; na cabeza un pano azul cubríndolle a cara, deixando a vista só a profundidade dos ollos, dando conta de todos os camiños percorridos, de todo o po tragado e de toda sede contida. Para meu pai, foi coma a rosa dos ventos, sempre marcándolle a dirección a seguir, penso que ó longo da súa vida xuntos, marcoulle bastantes máis direccións que as trinta e dúas que marca a estrela no horizonte. El sempre o quixo así; non tivo o pobre nin un só día de viño e rosas; te-la contenta aínda que fora a costa do seu propio contentamento, era a súa prioridade. Tamén é certo que boa parte da súa ledicia lle viña a través dela, coa luz e coa caloriña da primavera ela estoupaba en espiñas e fermosuras, entón el absorbíaas e empapábase delas ata facelas súas, cando a tristura lle facía compaña, el buscaba o culpable de semellante amargor para dobregalo ata o máis doce, todo estaba permitido no nome da rosa.
    Cando nacín eu, o sitio de flor da casa xa levaba ocupado moito tempo e ninguén estaba disposto a que iso cambiase. Funme adaptando e acomodando o papel de brote que nunca chegaría a alcanzar nin a beleza, nin o aroma, nin o porte do talo principal. Ela, como dicía a que a xerminou, posuiría xenio e figura, ata a sepultura —o último é un engadido meu—. Eu nunca fun dereita, a miña póla medrou en lugar de esvelta mirando para o ceo, torta e afastada da rectitude do talo que a sostiña, por máis que ela se alongara para darme cabida .
     Mirándoa sempre de esguello, decatábame de como pouco a pouco se lle ía mudando a fraxilidade que se lle supón a beleza, en fraxilidade imposta polo transcorrer do tempo. Cada vez levaba peor as sequidades e as xeadas, meu pai sempre tiña a man unha xerra de auga vivificante ou un plástico salvador de húmidas queimadelas, segundo as circunstancias, pero non foi quen de evitar que se convertera nunha rosa de outono.
     O longo do tempo, nunca parou de tentar endereitar a vida de pantera rosa na que me ía instalando, quería que me metera na película que tiña preparada para min, coma na rosa púrpura do Cairo, pero nin ela era Woody Allen nin eu Mía Farrow, estas e outras discrepancias leváronnos a instalarnos na guerra das dúas rosas durante unha tempada, que rematou nunha reconciliadora sonata de outono.
     Xa o dixen, saínlle torta e respondona, con gañas de voar en soidade, sen xardineiro que me regara e menos que me podara. Nin que dicir ten que toda a culpa lla botaba a semente de meu pai.
     Nunca mo perdoou. Ou quizás nunca llo perdoou, non sabería dicilo con certeza.
     Cos pés aínda no xardín familiar pero ca cabeza xa no mundo de fóra, as rosas de outros xardíns afastados falábanme linguaxes de morte, matar e non de amor coma o Amante vietnamita, senón con odio de deuses vingativos que fan florecer rosas vermellas de napalm exterminador caendo sobre os guerrilleiros do Vietccong. Anos antes rosas brancas pintadas nas carlingas de xovencísimas pilotos, facíanlle o camiño da derrota a Hitler na batalla de Stalingrado. Afortunadamente, había tamén as que me transportaban a linguaxe dos sentidos e dos soños coma as do día de San Jordi ou a Rosa-lía que aínda hoxe non deixou de petarme no corazón.
     Cando me transplantei de xardín, e non precisamente o de rosas do Amante de Marguerite Duras para a miña desgracia, descubrín rosas alleas que me falaban de paixón, de celos , de ideais murchos, de crenzas agarradas a rosa-rios de ouro cegadoras de fames e de enfermidades mortais non mortais, de susurros de compromisos eternos facéndonos o camiño o altar despois de convencernos ou de deixarnos convencer de que o do lado é o home da túa vida.
     Erran case sempre.
     Por iso non creo como os alquimistas que a rosa sexa o símbolo da verdade, a non ser cando as rosa-nas me recordan que teño que deixar de fumar e cando lembro canta razón, canta sabedoría e canta verdade destilaban as palabras, que noutro tempo non escoitei da miña antepasada roseira.
Se alguén aínda dubida que as rosas falan que non se esquezan de que a realidade supera sempre a imaxinación, elas falan a linguaxe que ti lle ensinaches, cospen, desenganan, traizoan, ilusionan, cegan, matan, dan ordes e fanche soñar
     Ti decides.


logoDeputación logoBVG © 2006 Biblioteca Virtual Galega