É
un dato histórico e concreto que, a España incorporouse hai poucas
décadas á revolución industrial moderna. É de lamentar esa demora en
se encadrar ós padróns de desenvolvemento europeos e non se pode
imaxinar como un "retroceso"en seu desenrolo global. Ese
retroceso tal vez teña súas raíces na estructura de súas cidades e
poboados que, na súa maioria, ten en súa cultura raíces místicas que
percorreron durante moitos séculos os campos e aldeas ibéricas que,
axudaron na conservación por transmisión de xeneración a xeneración
unha intensa e intrincada gama de rituales, costumes, tradicións e
lendas a través das cais o seu presente momento sigue intrincado con
etapas remotas de seu pasado.
As romerías e festas non son patrimonio de
ninguén, pero hai que recoñecer que, na Europa, poucos países ten tan
arraigado o sentido de festa e comenmoracións antergas como na España.
Para os españois, a festa é xeralmente de cuño relixioso e, como se
sabe, as relixións fundamentan súas raíces no subconciente colectivo
nese contacto fundamental do ser humano con as forzas da natureza, con a
necesidade de dominar o poder cego dos elementos adversos.
Moitos deses rituais, á primeira vista, poden
parecer brutais ou ata inxénuas confirmacións do slogan, "A
España é diferente". Pero, na realidade, é diferente en súas
festas colectivas, visto que, xunto co seu sangue e súa superstición,
ten un impulso vital que parece levar un selo auténtico da natureza
humana.
As festas son: Relixiosas e artísticas;
dramáticas caseque sempre, ou divididas en secuencias de diferentes
caracteres; cómica, tráxica, expiatoria e sexual. É case sempre
colectiva, iso nega a máxima de que o español é individualista
"por natureza", principalmente nas festas dos poboados onde a
comunión é total. Pero, en todo iso houbo unha determinación de
interese relixioso na coincidencia do ano litúrxico cas principais
celebracións dos cultos pré-cristáns que, ó asimilalos, houbo unha
rebitalización da nova relixión.
O grande poeta e dramaturgo García Lorca, ó
final de un de seus poemas dirixido a unha estranxeira, dixolle:
"Aquí somos otra gente", con garbo pero sen xenofobía,
apenas constatandose unha diferencia inevitable.
Pero, a España do século XX non pode parar
diante de unha nova era de relacións mundiais. Así, contemplando con
singular interese o proceso da integración eropea, o goberno español
solicitou en 1962 xa normalizada a situación económica e política
interna súa incorporación á Comunidade Europea. Finalmente, en 1971
firmou un acordo polo cal fixaba unha data, en duas etapas, para o
proceso de plena integración da España á C.E. Terminando ese plazo de
axuste á Comunidade Europea, finalmente foi incluída como membro
pleno.
A España, como raiz de unha familia de nacións, ás que hoxe segue
mantendose unida, aspira a manter e desenrolar o espírito que dou lugar
á cultura comun.
Portugal, o país irmán e xeograficamente contiguo, mantén relacións
especiais con a España, a través do Pacto Ibérico que une os dous
Gobernos, con igual identidade.
Concretamente, a España ven mantendo especial relación con os países
do mundo árabe. Súa proximidade xeográfica, súa posición ribeiriña
en redor do Mediterráneo, a implicación cas cuestións de seguranza
desta zona, e a parte da idiosincrasia cívica dos españois cos pobos
deses países, determinaron ós respectivos Gobernos unha amistade
mutua.
A España, de novo, abrese para o universo con súa cultura milenar,
súa historia chea de maxia, seu carisma e encanto turístico.
Viaxemos, pois, a través deste mundo de realidade e fantasia polo sur
da península Ibérica, recorramos súas costas e vales encantados,
súas praias, súas riquezas culturais e históricas. |