vb3franalonso2.html
Aínda que non o lembro,
nacín en Vigo, en 1963. E dígoo, porque sería sensacional que me lembrase de
tan decisivo acontecemento para a miña historia persoal. Son licenciado en
Filoloxía Galego-Portuguesa pola Universidade de Santiago de Compostela, e
sempre desenvolvín o meu labor profesional nos ámbitos do xornalismo e da
edición. Tamén cursei estudios de posgrao en Literatura Infantil durante dous
anos na Facultade de Ciencias da Información de Cuenca. Formei parte da
redacción do Diario 16 de Galicia e desde 1992 traballo en Edicións Xerais de
Galicia, onde na actualidade son Subdirector para a Edición Xeral. Ademais,
dirixo a colección de narrativa Abismos e dirixín a colección de poesía
Ablativo Absoluto. En 1996 presentei un breve espacio dedicado aos libros na
televisión local de Vigo. Son colaborador habitual do diario La Voz de
Galicia, do semanario A Nosa Terra e manteño regularmente
actualizado o weblog http://cabrafanada.blogspot.com/,
onde vou deitando anécdotas, opinións e arroutadas que me provoca a
espontaneidade do cotián. Ese é o meu Cosmocaderno, e convídovos a visitalo.
Entre outros, recibín o Premio Blanco Amor de Novela
Longa, o Premio Rañolas de Literatura Infantil e Xuvenil ao mellor libro do
ano, o Premio Losada Diéguez de Creación Literaria e a distinción White
Ravens da Internationale Jugendbibliothek de Múnic. Como narrador publiquei Tráiler
(1991), Cemiterio de elefantes (1994), Silencio (1995), O
brillo dos elefantes (1999) e Males de cabeza (2001). Abordei a
poesía en Persianas, pedramol e outros nervios (1992); Tortillas para
os obreiros (1996); Cidades (1997), e Subversións (2001),
volume este último que recolle tamén toda a miña obra poética anterior.
Ademais, publiquei o libro mixto A lúa no probador (1992) e, como
xornalista, nun parto difícil, dei á luz Territorio ocupado (1998),
unha crónica de literatura periodística sobre o conflicto saharauí. Tamén
viaxei pola Nicaragua asolada polo furacán Mitch, acompañado do fotógrafo
Manuel G. Vicente, realizando diversas reportaxes. Os meus libros Cidades
e O brillo dos elefantes publicáronse en coleccións destinadas ao
público infantil e xuvenil, igual que o álbum ilustrado A casa da duna
(2002), realizado en colaboración co fotógrafo Manuel G. Vicente. Tamén son
coautor da traducción ao galego do Polgariño (1995), de Charles
Perrault.
E, aínda que parece que xa rematei, quixera dicir algo
máis sobre min. O máis importante que quero dicir é que eu son un tipo
normal. Non, de verdade, dígovolo en serio. Eu son un tipo normal. Digo isto
porque moita xente pensa que os escritores somos tipos raros, xente doutro
mundo. Haberá quen sexan tipos raros, non digo que non. Ben, pois eu son un
tipo normal. Un pouco despistado, iso si, pero normal. Gústame a literatura
pero, a verdade, gústame moito máis a vida. Hai moitas cousas que me gustan, e
a maior parte delas teñen que ver con gozar da vida. Apaixóname viaxar.
Encántame ler no váter. E devezo polas noces con pan. Parecen estupendas
banalidades, pero interésame moito a teoría do banal.
Con respecto ao de viaxar, non son un tipo nada mirado.
Disfruto tanto dun bo hotel como de pasar a noite nunha tenda de campaña e
quedar a durmir sobre a herba, mirando as estrelas (non é para inspirarme,
porque inspirarme, o que se di inspirarme fágoo moito mellor cheirando o aceite
mesto e pastoso da señora Lola, que fai tortillas para os obreiros). Por certo,
xa que estamos, direi que eu non creo que a poesía sexa ese xénero estúpido e
bucólico no que un se inspira co arrencendo das flores na primavera. Para min a
poesía é profundamente subversiva, flexible como o chicle, e ten propiedades
diuréticas; alivia porque é un magnífico tranquilizante sen prospecto. En
doses altas, crea adicción ou alerxias. A súa capacidade subversiva ou as
súas reaccións alérxicas permítenme lanzar unha ollada interpretativa e
crítica sobre o meu tempo, do que son fillo inexcusable. E isto é válido para
toda a literatura. Neste asunto, tampouco me interesa outra cosa. (Polo
momento).
Con repecto á literatura, teño que confesar que
escribir un libro e saber que mo vai ler alguén é unha experiencia
profundamente gratificante. E resulta evidente que son as lectoras e os lectores
os que lle dan vida aos libros con cada lectura. Así que a todas elas e eles,
gracias por facerme posible como escritor.
Eu creo que a literatura nos axuda a comprender moito
mellor o mundo en que vivimos (e, seguramente ese é o principal motivo polo que
eu mesmo escribo), o que, en definitiva, é moito, moitísimo. Por iso no podo
compartir a opinión de aqueles escritores e escritoras que alegan que a
grandeza da literatura está na súa gratuidade. A aprenhensión do mundo que
nos proporciona a literatura (como lectores ou como escritores) é de tal
magnitude que supera, na miña opinión, cualquera tipo de gratuidade.
Desgraciadamente, no mundo hai demasiadas cousas que me
desagradan. Aínda vivimos nun mundo vergoñento, dominado pola infamia, a
inxustiza, a discriminación, os intereses económicos, a especulación, o
egoísmo, a pobreza, a dor, a intolerancia, o fanatismo, o machismo, o racismo,
a violencia, a guerra. Parécenme profundamente perversas aquelas que fan
prevalecer os seus intereses particulares por enriba dos da comunidade. A ese
respecto gustaríame que lesedes o meu texto "O secuestro dos
elefantes", que podedes atopar nesta páxina web, entre as miñas obras
(tamén en versión catalá, traducido por Fina Iglesias).
E, por se queredes saber en que libros colectivos
participei ou de que antoloxías forma parte a miña obra, aí vai un listado:
Ao mar de adentro (Edicións do Dragón, 1990), Concurso Nacional de
Poesía o Facho,1978-1989 (Ediciós do Castro, 1990), Homenaxe a Manuel
González Garcés (Deputación da Coruña, 1991), A rota dos baleeiros (Edicións
do Dragón, 1991), XV Festival de Poesía do Condado (Salvaterra, 1995), Relato
contemporáneo (Vigo, 1995), O relato galego (Santiago, 1995), Unha
liña no ceo (Xerais, 1996), Construír a paz, cultura para a paz (Xerais,
1996), Narradores de cine (Xerais, 1996), Quimera (Barcelona,
1997), Vis a vis (G.A.E.R, 1997), Grial (Vigo, 1999), Intervención
poética (Sargadelos Ferrol, 1999), dEfecto 2000 (Santiago, 1999), Debúxame
un conto (Galix, 1999), Letras para armar poemas (Alfaguara, 2000), ¡Va
de cuentos! (Madrid, 2000), Mini.relatos (Cartabón, 2000), Manuel
Luís Acuña (Xerais, 2000), Palabras con fondo (Fondo Galego de
Cooperación e Solidariedade, 2000), A tribo das baleas (Xerais, 2001), Comentário
(Lisboa, 2001), Contos para levar no peto (Xerais, 2001), Ninguén
está só (Tris Tram, 2001), 25 anos de poesía galega 1975-2002 (La
Voz de Galicia, 2002), Materia prima (Xerais, 2002), La vida en las
aulas (Paidós, 2002), O libro dos cen poemas (Espiral Maior, 2002), Longa
lingua (Xerais, 2002), Negra sombra (Vigo, 2003), Mans salgadas
(Xerais, 2002), Alma de Beiramar (AELG, ANT, 2003), Narradio, 56
historias no ar (RAG, Xerais, 2003), Sempre Mar (Santiago, 2003), Intifada.
Ofrenda os poetas galegos a Palestina (Fundación Araguaney, 2003), Imaxes
para a memoria (IEM, 2003), Madrigal (Universidade Complutense de
Madrid, 2003), Botella ao mar (AGAV, 2003)?
|