vb1margadoval.html
Marga Romero Lorenzo (Marga do Val)
naceu en Vigo na metade do mes de abril, ás 15 h e 15 minutos.
Licenciada en Filoloxía Hispánica, Galego- Portugués pola
Universidade de Santiago de Compostela. Profesora de Ensino Medio
de Lingua e Literatura Galegas.
Exerceu a docencia como Lectora de Lingua e Literatura Galegas na
Universidade de Tréveris (1995-2000) e impartiu aulas na
Universidade de Colonia. É Vicepresidenta da Asociación Galego
Alemana.
Como crítica literaria e articulista colabora en diferentes
medios de prensa: GRIAL, A Festa da Palabra Silenciada, Galicien-
Magazim, A Nosa Terra, etc. Froito do seu labor docente e de
investigación son:
Os Camiños da Vida de Ramón Otero Pedrayo (1992). Unha
guía de lectura cunha finalidade puramente didáctica.
Entrevistas con R. Dieste (Compilación, notas e versión ao
galego) (1994). Obra na que, guiada polas declaracións do
escritor, a lectora ou lector pode (re)crear as vivencias e a
visión do mundo deixándose levar pola palabra dita e aquela que
se intúe. Dieste na aula (1995) É unha presentación didática do
escritor para traballar na aula.
Marga do Val é un nome verdadeiro, como verdadeiros son os
nomes. É o nome dunha muller que recolle o segundo apelido da
súa nai, o apelido da súa avoa. Foi un día unha rapariga que
lía moito e escribía. Desa época garda o arrecendo da leña
queimada nas noites de inverno, os xogos co lume e a agua a
correr polas tomadas, pola fervenza e polo muíño do Folón. As
mazáns de tocacarabuña, as de cano torto e as de San Xohán, os
peros, as cereixas e os morotes dos camiños. Mosende e o Folón.
Non vai falar da súa xente.
Había que camiñar moito para ir á escola, a Torneiros. Moito
para ir ao Instituto do Porriño. Logo chegou o tempo de mocear
alá por Tui. Vigo era a cidade fermosa da mar, a do Santa
María. A cidade caótica na que alenta e máis ama.
Compostela anos da carreira da aprendizaxe das aulas. Compostela
de pedra, chuvia e amizade. O cemiterio de Bonaval. A descuberta
do mundo. Compostela é as amigas. Non vos quere falar da súa
xente.
A Coruña, outra vez o mar. A torre e o infinito por inventar. O
Xardín de San Carlos. A tumba de Juana de Vega. Ordes foron as
vacas e unha lingua fermosa. A Pobra do Caramiñal dende a Curota, alá traballou a rente o mar.
Logo Vigo e as ondas do mar, as dunas de Coruxo, a Guía ao
lonxe. O Vigo do cedo, ese da mañá que esperta cheirando a
peixe e a salgado. Vigo do prognóstico reservado. Baixar a rolos
e a tombos desde os montes todos, deterse no porto, e os corpos,
enxurradas polas falas dos camiños, a dar ás rúas, a dar alá
abaixo. E Hamburgo foi logo Vigo porque todos os portos do mundo
xa serán Vigo. A Habana e Casablanca.
E en do Val están as paisaxes e as súas ruínas, a aldea de
Sommerau, o outeiro de Laurenziberg, e Tréveris. Un mundo novo e
desde alí, Jena, Dresden, Weimar. O mundo converteuse entón
nunha sorte rara de asubios, de camiños. Tréveris foi
Compostela en mañás claras de domingo. Laurenziberg foi Mosende
e o Folón, todo pola maxia das palabras se torna posíbel.
Colonia sempre unha festa. E houbo un regreso a Tui, onde o Miño
lembra á Mosela. Onde a fronteira existe. Regresar para sempre
partir. Andar errante. E xa falei de máis.
Marga do Val publicou O prognóstico da lúa, unha
novela que se rematou coa chegada dun cometa e que falaba de
viaxes alucinantes e derrotas. Con Paula de Lemos escribe Entre
Dunas, diálogo entre dúas linguas, a catro mans, diálogos
entre mulleres e os seus eus. Elas, irmás, amigas, xa son dúas
dunas. O alento chegáballe polo eco transgresor dunha ninfa
despistada que mercou entradas para unha función poética en
Tréveris, logo Val de Lemos.
A vida son caixas que se enchen e que se abren para deixar fuxir
saloucos. Algúns de rabia. Desa rabia nacen folgos para seguir
as pegadas que deixan as imaxes da Bela Otero, que desexou ser Carolina
Otero, unha biografía que do Val escribe abrindo esas
caixas que gardan a memoria. Caixa aberta, caixa de música,
caixa de fotos. Todas caixas de Pandora. A primeira muller. É
Carolina, que naceu como Agustina morta, renace e é a
trasgresión. Un corpo e unha denuncia. E os homes detéñense
nas fotos, para homenaxear ás mans que lle daban cor ás imaxes
da Belle e as mulleres seguen a procura das palabras. C. Otero
entrou noutro século.
E xa falei de máis.
|