A constelación da xuvenca

 

(Texto íntegro)

 

v2marilaraleixandrexuvenca.html

 

propriaque exterrita voce est
e espavoreceuse da súa propia voz
Ovidio, Metamorfoses.


Tomaron o leite por seme,
chamárona touro.
Confundir poden, ollos inexpertos,
vaca e touro amasados
con chamizos de estrelas.
E se despenándose polo horizonte
vían o violador, non a violada,
se Aldebarán era o ollo que espreita a Europa
non a fonte de bagullas rebordando as mans do pai,
nada ten de estraño. É difícil interpretar os signos
a tantos anos luz.

Aínda que Io chegou a raíña de Exipto,
e os fieis calzados con sandalias de papiro
queimaban resinas na súa honra,
el era da punta da póla,
primeiro entre os deuses,
pouco importan os seus méritos:
esforzar unhas ducias de rapazas,
levar na man lume de tres puntas,
o de sempre, gallamouto e fachenda.

¿Era un bo amante ou só un milhomes?
Io podería contalo, mais
non lle deu refixeira,
aínda fresco na relva o sangue do decrú
Xove tivo que atapullala nun corpo de vaca,
furtándoa ó destempero de Iuno,
e logo regalarlla. ¿Como podería negar
a aquela con quen compartía leito
obsequio tan insignificante como unha vaca?
(así di o poeta).
Unha vaca non é un cutrifol,
unha vaca rubia
pairando sobre as terras do Oeste
—dinlle Touriñán, pero non por causa do touro—
deitou o seu leite medrando en xerfas,
ó pé do cabo. Ferve sen acougo
perigoso leite da vaca sidérea
onde naufragan dornas e países imaxinados.

Desterrida polo son da súa voz,
o son da propia voz é temible,
hai quen foxe del toda a vida
e morre sen escoitalo.
¿E que dicir da propia imaxe disconforme
reflectida na auga? Pois aínda que ti saibas
que non es unha vaca,
vaca é como te ven os demais
e non podes ser algo distinto
daquilo que os outros ven.
Xuvenca branca ou talvez rubia,
bebendo augas lamacentas, comendo
herba ouh tan amarga.

Unha xuvenca ou moza non pode andar soa,
Argos o dos cen ollos é o seu vixía
ou carcereiro,
nunha prisión que non precisa barrotes;
a soltia non garda a honra perdida,
só a decencia familiar,
se dous ollos durmen noventa e oito caustran.
Pero unha historia enganadiza,
contada por Mercurio,
apaga un a un os cen ollos,
unha historia infectada
contaxia ó papaleisón de Argos o sono, lévao
do sono á morte.
Coidado coas historias
narradas por falsos pastores
contiñeiros que aínda levan nos pés a marca das ás,
pastores de cabras limpísimas de orixe aérea
que non soltan cagallas;
a frauta de canas que tanxen é un engado
destinada a que Argos pregunte pola súa orixe,
unha excusa para narrar o conto.

O conto,
un rexoube,
unha desas andrómenas,
outra aventura de Pan, arreite pola fogaxe,
perseguindo a Sirinxe,
e ela fuxindo pola única vía (falsa)
camiño da torpeza vexetal
nun feixe de canas, deixándolle nas mans
a caramela.
Coitada Sirinxe, por non madeirar co deus,
terá que aguantar as súas babas
unha eternidade.

Mais o conto non foi contado
por amor á historia,
unha vez durme a Argos,
Mercurio dególao
espallando o sangue polas penas,
Argos, invoca o poeta, unha soa noite
enche os teus cen ollos.
Pouco teñen de edificante
as historias clásicas, nin envexan
ás teleseries a mestura de sexo rápido
e morte a cámara lenta.

Iuno, asañada polos ciumes,
nun dos seus arritós envía unha Furia,
outros din que tabán en pos de Io; lurpia ou ferrete
tanto ten
¡Pobre de min! ¿Hai por ventura algo peor
que agocharse nun corpo de vaca?
esbagulla Io ás beiras do Nilo e Xove,
(á fin sente compaixón) tíraa
da pel de xuvenca.

Non se perde, de Xove,
semente ningunha,
por iso a vía láctea
dificilmente podía ser orgasmo a cachón,
senón leite ou talvez costro,
logo da nacencia de Apis, o deus boi.
O leite costro garda poderes de antigo,
tamén encerra riscos,
aquí non se pode tirar con el,
mais no Eire sería a única ofrenda,
envorcada nas raíces do espiño,
capaz de arredar os denchos
das xuvencas.
Quen sabe a que tabáns ou furias
a que deusa destemperada
a que deus incontinente
guindou Io o leite costro
escribindo unha pegada
a través dos meteoros.

Brúa, Io, brúa como a vaca de Fisterra
non temas á túa voz,
uns mareantes han tomala por sinal
de escollos e baixíos, rachas de nordés e borraxeira
outros virán
atraídos polo seu canto
ós inseguros tombos de leite.
Brúa desde o alto, entre o castrón e os xémeos,
que unha vaca non é tan pouca cousa,
diremos as nacidas en maio
baixo a constelación da xuvenca.

 

 

 


logoDeputación logoBVG © 2006 Biblioteca Virtual Galega