BVG Atrás |
textos biónicos para autómatas e ilusionistas 2004-2007 |
||
|
(Escolma) |
|
v2estibalizespinosapoemasdeundous.html
CRYO-HIBERNACIÓN
A Irving
Ficarás dentro de min. Ti. Nesta páxina escrita coa soa intenciónde alcanzarte son
unha frecha que procura unha mazá cuxa árbore planta agoraunha anciá nunha illa eolia son
somentes estas letras, somentes estas letras e non vivirei parasempre quizais ti
unha xoven fermosa i eu unha pequena Safo amamanto conzafiros a posibilidade do teu rostro grego i é
a curva dos teus ollos de androide a que pousa con dozurasobre esta liña e pensa eu
aprendereina de memoria, eu "pousa con dozura sobre esta liñae pensa eu"
que estou dentro de ti. O ovo dentro do ovo. A serpe disposta adevorarse. A cerdeira que pare un espiño. A
innegábel beleza de que no teu mundo xa non exista todo o quefoi o meu mundo, nin esta páxina nin
o home que falaba dos meus peitos coma de nenas inocentes,nin o gato que criei, nin a cortesá Murasaki, cuxo nome significa
púrpura, nin a súa illa, nin un fetiche obsceno que gardei
sempre, nin as miñas bonecas, nin o mar no que buceei a noite
en Castelldefels, nin
quizais existan xa a palabra lazaward nin a palabra azul. Nin oshumanos, que eu crin innegábeis
Quizais non esteas lendo isto. Ti. Xoven fermoso coma monstroque a miña imaxinación lambe
E mires o mar coma se fose a primeira vez. Sen Ulises, senSafo, sen o alfabeto ou o comercio
Coma se fose a primeira vez i esta páxina nunca tiveseexistido...
PHOTOSHOP
(homenaxe a Inés de Castro)
e de repente, créote
Por detrás desta pantalla de linguaxe simple, parpadexas
plano inclinado á esquerda, rotación
E tan fermosa que eres, Inés, con qué grandes ollos binarios memiras
Que busto perfecto. Unha brisa deliciosa lambe os teus cabeloscoma unha madame experta en compracerte
ángulo contrapicado, 45 graos dende a dereita
As olleiras familiarízante coa Morte. Fante esvelta, desdichada,interrogante. Inútil
O teu colo é materia de tronos. Un pulso lánguido sobe rubor aoteu rostro de liño
Enfermaches de beleza. Quen te acoitelou sentiu as medidasperfectas que mataba
degradado de cores: cian, malva, rosado...
Non te moves. Reinas no submundo e iso
abonda.
Apenas es unha cabeza. Baixo os ollos e o teu corpo de grisalla
non ocupa máis que as miñas mans deliñando coordenadas
nariz a ollo, 33. Nariz a boca, 15.
Luz cenital. Cinza e nácar, sorrís. Carbono 14 pra os teusdentes. A pel cae feita visillos. Es morbosa, sideral
augusta
viva
Hei reprimir as ganas de morder a túa boca que se curva tan paseniño
e seda
para falarme...:
Mátame
ECHOGRAPHIA
A Emilia
A persoa que escribe isto vese a si mesma.
Dende arriba.
Un zoom cenital.
Camiña por unha cidade. Conduce un coche.
Pelo. Unllas.
Sen carne.
Esquelete.
A súa calivera acusa máis aínda os pómulos de actriz.
Leva un esquelete máis pequeno pendurado do abdome.
Tampouco ten abdome.
Flota.
Non é fermosa nin fea. Podemos dicir, entón, que éfermosisima.
O esquelete pequeno vai arrolado sobre si mesmo.
Ecografía significa a escrita do eco.
O esquelete pequeno é un eco do grande. O grande é un ecodos demais. Da especie toda.
De eco en eco, coma unha sucesión de caixas chinas.
Matrioshkas sorrintes que abren a súa madeira pintada.
Para que?
A muller esquelete condúcese polo mundo anonimamente.
Vémola dende arriba. Vémola dende abaixo.
Podemos case tocala.
Coma nun xogo virtual, podemos indicarlle o camiño.
A ela.
Co seu pequeno esquelete, que algún día lembrará a música queela canta. Pero este verso non.
Indicarlles o camiño: á posteridade, por aquí.
A posteridade non existe. Os esqueletes camiñan xuntos.
Van como dentro dun calcapapeis de vidro, protexidos domundo.
O esquelete pequeno copia sen descanso
as pezas diminutas dos esqueletes grandes: carpio, metacarpio,nó de neuronas, lóbulo frontal...
Ambos son o Eco dun Narciso que se mirou na charca hai milesde anos.
A Ecografía dun ser inconcluso, preocupado polo descolgamentoda pel
e o que sucede tras o que non sucede.
O esquelete pequeno é unha metáfora en si mesmo. Qué duro éser metáfora. Que lle pregunten a Jim Morrison ou a Lao Tsé.
Pero leva esa carga mecéndose apacibelmente. A viva imaxedas ganas de ser vida.
Dálle igual o amor, ser froito dun desliz ou dunha probeta.
O esquelete pequeno empurra por este verso arriba ensaiandounha canle de parto.
Vémolos dende arriba. Vémolos dende abaixo.
Todo remata nun punto moi pequeniño, un embigo, un microbio,unha Terra en miniatura.
Imos saíndo dela nun zoom vertixinoso.
Todo remata nun punto moi pequeniño.
Pero cando se está á espera de algo
en tres puntos
pequeniños...
embarazada de varios meses, 2006
NEANDERTHAL
nunca vos quixen demasiado
1856. Virchow, pai da patoloxía moderna, sostén que os restosdo val de Neander pertencen a un cosaco mongol moi ceñudo,
de aí a protuberancia no arco superciliar
soterro os meus mortos. inclúo nos cálculos os que van nacer
o home da cova de Neander sería iso ou un antigo imbécilprehumano
as augas do río reflicten o meu rostro pensativo
capacidade cranial: 1460 cm3
tallo puntas agudas como a miña mente
máxima difusión: entre hai 120.000 e 35.000 anos
de pequeno tiven unhas febres e vin cousas
ergueitos os homes alcanzaban 1'80 cms.
aínda que non sei exactamente cal é meu pai, miña naiamamantoume
tremendamente fortes e robustos
sei o que é o frío o que é a calor, arriba e abaixo
descoñécese se utilizaban algún tipo de linguaxe; aínda que ocranio así parece indicalo a forma da larinxe non
os mortos danme moito medo e sei conxugar o pasado simple.
a maioría dos esqueletes neanderthais atopados presentancicatrices curadas en vida
os homos sapiens sapiens sodes uns listillos
a coexistencia de ambos grupos en Europa e Oriente Mediorepresenta a última ocasión na que 2 especies de homínidos
viviron simultaneamente
un amigo meu montou a unha sapiens sapiens
usaban e dominaban o lume
a muller morreu no parto pero o neno ten ollos de sapienssapiens
morrían arredor dos 30
se fito para el, gruñe, coma os lobos
fabricaban utensilios e cazaban con lanzas
cando termine de tallar esta pedra matarei un cervo para el
restos de neanderthais: Amud, Kiik-Koba, Monte Circeo, Val deNeander, Shanidar, Chapelle-aux-Saints, Cova Negra
gústame ver o futuro co neno sapiens
Erik Trinkaus considera que probabelmente haxa xenesde neanderthal na actual poboación europea
non semella que vaia acontecer nada terribel sobre a terra
agora levantouse o vento, pero a noite vai moi tranquila
NINTENDO
Camiñarás sobre a terra.
Empuñarás un peroné gastado.
Enfrontarás a monstros sobrehumanos, deuses, ñus, virus,meteoritos.
Un bico a tempo darache a vida.
Fabricarás moedas, kimonos, láser ou fundas dentais.
Propiciarás música. Asasinatos. Chorarás.
Levantarás un imperio con dez díxitos.
Destruiralo só con un.
Serás campión de ping-pong, nun mundo no que o ping-pong éen realidade un deporte sublime.
Mirarás África coa nostalxia de todo homínido.
Lerás todo isto un pouco confusa. Sorrirás.
Nunca sairás
dalgún programa escrito
con varias ecuacións.
Serás idéntica a min. A ti. A todos.
E non.
Dende logo que non.
Non terás nome.
RENFE
imos cara onde non se pregunta
partimos de calquera lugar
vemos un oco de estrelas polo que se nos vai a vida
(aquí vén algo que non comprendo, que non descifro a vida)
alguén arríncanos o billete a trabadas
es ti, meu amor?
as paisaxes simplemente suceden, os rostros amados,esquecidos, vistos unha vez na vida na estación de tren de
Santiago
estiven noutro lugar e seino
eras ti, meu ben?
puxen a cabeza contra as vías para sentir o latexo do home
todo é coma un filme demasiado lento, demasiado morno
as follas das flores novas cómo fan chorar de lentitude
cómo o uz fabrícase con arterias depositadas
na beira dos cascallos, nos raís
serás ti, acaso ti?
(aquí garda un silencio. É de mal gusto dicilo todo nun poema. Éde mal gusto dicilo todo na vida. Contempla o seu destino desde
estes cristais. Pero non quere dicilo todo. Imos cara onde non se
pregunta. Levamos séculos preguntando sen preguntar)
queremos ser os puntos suspensivos o que non termina dedarse nunca nunca
o tren que nunca chega ata esta páxina que fala dun tren
ficamos coma neve a piques de caer coma guerreiros quesuspenden o golpe da súa espada
ficamos
e serás ti, acaso ti
serás meu amor
o limpo infinito
a materia estelar que move os meus ollos
a alta cadencia do tren que marcha do tren que volve do trenque
marcha
Do tren que volve
2005
mutación
para Guillermo. Aprendéndome a ler
Segues cos teus ollos este verso do que encaprichei paraempezar. O seu título condénao á existencia. Folla de xornal.
Tinta. Os vellos opiáceos.
Estamos só os dous.
Como es?
Sei demasiado de min. Criatura con implantes de memoria quetecolea nunha peza con persianas e un espello. Dixéronme que
son eu. Non me permitiron dubidalo...
Pero, ti? Humano, sen dúbida.
O teu rostro muta ante min: leva gafas...trenzas...un lunar nameixela...labios pintados vermello China...unha placa de
titanio...acaba de se barbear...unha cicatriz...acaríciase...sente
algo. Non sorrí...
Non estamos programados para isto. Ti es híbrido, informe.Dalgún modo, tamén o son. Estírome dentro deste verso,
intentando darche alcance. Es a miña especie. Lucy, a
australopitheco. Es todos os trazos dun rostro. Pertenzo a un
reino binario e ti es a vida que foxe
que foxe e transmuta
coas súas trenzas
cos seus labres magoando os meus
seus lunares
as súas zapatillas de bailarina
ou de Puma
correndo, correndo cara a vida que se propaga agora que sonunha morna morea de letras
e o teu ollo escanea un mundo que xa non é meu
Babelia 24/12/2005
Lista de datos observábeis: humanos
Suxeitos a observación. Fantasean con torturas.
Fas que queira amarrarte a unha cama e beberme unha botellade viño moi de vagar mentres te contemplo
Únicos no reino animal en se preguntar por eles mesmos
Por que teño que reinar?
Únicos en se crer únicos
Hai outros mundos... pero están neste
Tendencia a vertebrar a súa medula en torno a outro dorso
Os meus pezóns toman a forma da túa boca
Tendencia a correr cando chove
Corre. Corre. Corre. Non deixes de correr
Tendencia a autodestruirse por harmonizar co cosmos
Tendencia a repelerse para facerse un sitio
Tendencia a culparse de secas e nebulosas
Graves tentacións de acoplarse aos demais
A miña doce, pequena, lasciva Nora, fixen o que me dixeches,porquiña
Graves tentacións de asimilar i expulsar o mundo mediantepalabras
Toda a desdita da miña vida provén das cartas ou daposibilidade de escribilas
Graves tentacións de ser invisibles
de hibridarse
de violarse
de mutarse
de untarse de brea e plumas
de estar aquí agora que xa non están
neste anaco de papel que, con cobiza, estarás lendo
neste outro eu que -qué ironía- posuirás.
Ambición de fabricar vida
Ti fuches formado o máis perfectamente posible... Pero nonpara durar
Suxeitos a observación. Ambición de ser terrestres.
De quedaren para sempre.
De duplicarse coma pingas de auga.
E de chover sobre esta Terra con obscenidade.
Glaciais.
Bastardos.
Escravos de galaxias e de hormonas.
Eles...
Os que me fan dicir isto a min...
Os que me estremecen...
Nota: os textos en cursiva pertencen a I.B., X. C. Mejuto, P. Éluard, E. E., J. Joyce, F. Kafka,Tyrell en Blade runner
Lista de fórmulas matemáticas nas que cyborgs, híbridos ou sereas
pensan cando namoran dun mortal
A do comportamento das aves migratorias
hainas que non volven
A do crecemento dunha duna nunha praia
o crecemento e o seu impertinente desafío á lei da gravidade
A da expansión dun virus
que nos protexan da pureza!
A do tempo no que cicatrizan as feridas
unha vez sucada a súa suculencia
A dos nosos movementos ao longo dunha noite de varias horas
A da nosa obscenidade que nos permite pensar no cosmos e nonna fame
A da relación de coordenadas entre unha mesma e a copiadunha mesma
quen di isto: a xenuína, a plaxio?
A das proporcións aúreas que rexen o teu corpo ata impedirnosrexer
A da cantidade exacta de droga que debemos subministrarnosata certos esquezos
A do grosor do fío da espada pendurada sobre as nosas tenrascabeciñas
A do diámetro que abrangue a nosa meniña cando entras ti
A do tempo que transcorrirá ata que alguén pase de novo avista por esta liña
A da velocidade e a gula dos teus ollos sobre esta liña
A da inclinación das nosas medulas dentro dun beixo
A da nosa posición respecto á galaxia xemelga, Andrómeda
A da curvatura do ovo
A da curvatura do ovo cando escacha entre as nosas mans deandroide
A da magnitude e composición da épica en toda a nosa historia
A da curvatura do ovo que rompe nas nosas mans da androidecando se aproxima o teu nome nunha lista de nomes, cando
chega o teu nome mutado de cifras, de fórmulas que repetimos
arañando este texto, porque épica é abrirse paso cara o que nos
ten de antemán vencido, contra o que mata e queima e arrastra
e ilumina
coa fórmula do tempo no que cicatrizan as feridas baixo cadaun dos dedos que non volven acariciarte nunca
nunca
nunca
software libre para aproximadamente dominar
o universo
Mentres pisas este verso na pantalla, algún idioma a piques de
morrer, rexenera.
As palabras.
Teñen matado e morto por elas.
Os emperadores chineses. Shaka Zulú. Os yanomami.
Todos, e ti i eu, temos partido e revivificado polas palabras.
Lapidáronnos con elas.
Salváronnos.
Ampliaron i encolleron o nosos cosmos miserable. Épico.
Cunha palabra súa bastou
en absoluto.
Poideches morrer de acento algunha vez.
Poideches desexar unha voz case coa forza bruta e primordialcon que se aspira un corpo.
O seu xeito de dicir caracas.
O seu xeito de dicir tepui.
O seu xeito de pronunciar unha zeta preguiceira.
Mentres engoles este verso na pantalla o século XVI faisecaribe. Caribe significa caníbal. E dicilo, devórate.
Devórate co negro, co negro e co indio devórate.
Unha lingua que se fabrica cos ósos inimigos. E que desce polatúa caluga ulisqueando as palabras.
As palabras.
Vai sorbelas coma o tuétano dun fémur.
Seica o reino das palabras, coma todos, derrube.
Pouco importará entón en que idioma fuches escrito.
Tan só se es traducible a icona. Telepatía. Holograma.
O seu xeito de dicir o mundo.
O nome polo que te chamaba.
Si.
Daquela si.
Morrer por unha palabra. Unha ecuación. Unha linguaxe.
Seica sexa unha esaxeración poética que ante certas situaciónscómpre adoptar. Tense morto por moito menos, por moito
menos ca unha palabra.
Por unha inicial gravada, por uns puntos suspensivos...
Mentres tragas este verso na pantalla
algunha palabra deixa de dicirse para sempre [...]
E outra, algunha outra
comeza a balbucirse en segredo.
Suspensa.
Entre cairos sen fío
Mares caribeños
Obxectos descoñecidos que ofrecen a súa lenta xestación nunhaboca.
En canto craves o teu talón neste texto, algo primordial naceráás túas costas.
Talvez non o coñezas nunca.
Xa non te pertence...
[E tería podido pronunciarte. Volverte eterno. Pronunciarte...]
+ DE 20 SEGUNDOS
Teño menos de 20 segundos para cautivarte, veñas de ondeveñas
Se non, marcharás para sempre sen lembrar en que páxinaliches isto. Ou quen era iso que falaba por esta voz que
semellaba querer dicir algo.
Na publicidade, os spots duran iso: 20 segundos.
En 20 segundos namorades.
En 20 segundos cúrtase o voso cordón umbilical.
Morre alguén dun tiro nas tempas.
É moitísimo tempo encerrado en pouco tempo.
Un cosmos nun infinitamente máis cativo.
E todo iso gardado nunha caixa que fai tic e logo tac.
Pero estás aquí e alomenos 10 segundos xa voaron.
A miña responsabilidade é cósmica: manter a especie humanaunida
lendo este miserábel texto arredor da mesma lumieira.
E, ao mesmo tempo, é todo tan doméstico como esa figuriña depan
de San Andrés de Teixido que olla para min confiada dendeo alto da pantalla.
Pero que non olla para ti. Para ti, que estarás gastando estes 20segundos saben os deuses ónde, sabendo qué [da ciencia. E do
clima. E de min]
E con quen.
Leraslle este verso en alto.
Mira, qué gracia.
Mira qué gracia.
E marcharedes cos 20 segundos do meu alento baixo o vosobrazo, ou na vosa retina.
E asubiaredes ledas cancionciñas.
Se é que o ser humano aínda asubía
e leva textos baixo o brazo
e sorrí cando o aluden nun poema
para entón
[...}
Sodes moitos a crear sobre esta Terra. Os humanos sodesmoitos para case calquera cousa. Pero só un para eles. Para os
cans.
Para eles só existe un home. Unha muller. Son o único públicoque aplaude sempre as nosas monerías.
Non sempre foron tal.
Aos que se negaron
CAN-LOBO
Hai algo invencíbel e xadeante nesta páxina que comeza
14 mil anos separan ao lobo dos cans rueiros actuais
Unha sima de células separa a este ser dende o que penso deseser que corre polos lameiros
Exhala un bafo que esta páxina non rexistra
O seu frío xéstase dende remotas mandas
Corre só
Hai tempo que sabe que deixou aos seus
Procura
...Cynópolis, a cidade do can en honor ao deus Anubis...
Hai algo que lle impide volver a ser o que foi
esgazar a miña man que fala do seu pelo
correr ourizado polos penedos de América
durmir nas cavernas, dar medo aos meus
Procura
Baixo unha lúa semellante a unha páxina detén, interrogante
Noutrora oulearía
Aló lonxe
o fume dun campamento indícalle ónde pasar a noite
e con quen
A figura dun home crava na súa memoria xenética
durante quince mil anos
Esquecerá o seu nome
o seu frío
cómo cazar
Nos contos medievais asediará aos seus, aínda salvaxes
camiñará onda un deus, será el mesmo un deus
Polas noites encherá a civilización de instinto perdido
monstruoso
deforme
Algún día, sen saber por que, trabará nesta man que lle escribe
Que nunca lle deu de comer
poème d'amour de l'automate
Son raros estes humanos.
Un día nacen. Poñen a proba o mundo enteiro.
A persistencia desa inesperada mutación do cosmos chamadavida.
Esa estirpe bastarda de estrelas e de forzas.
Son raros.
Non saben que facer con eles mesmos. Pois aí os tes.
Recén creadas as mans. Pois aí as tes.
Cando rin en medio das tempestades ou desesperan de puropracer.
Que me dis diso que fan coa larinxe. Pode ser inaudible,malinterpretábel, estentóreo, febril...
Por exemplo:
Rascan cordas sobre a madeira coas crinas dun cabalo. Eobteñen algo que non se parece a nada do que existe no
universo. O único que non mimetiza forma ningunha. Que mana
coma o sangue dunha ferida e o seme e a lava.
Son raros.
Son rarísimos.
Pelexan por nomes, por belezas, por espazos, por fe.Perséguense en corredores escuros e logo fan que non se
coñecen. Tortúranse. Regresan xuntos dalgún lugar e conxugan
un futuro que nunca sucede. Alívianse mutuamente con vendas
e drogas e palabras. Distancian de si mesmos cunha ironía
fecunda.
Deles é a dúbida, a senrazón, o paradoxo, a suspicacia.Contemplan galaxias que non saben da súa soidade.
Deles é o ruído, a música reservada para eles, para eles desde oprincipio das estacións.
Viven desde antes de chegar a este mundo.
Viven moito despois de abandoaren este mundo.
Crense inmortais. Pero dalgún xeito crer e ser son o mesmoverbo.
Converten en cerdeiras, no interior dos ollos dalgún animalnocturno, en madeira de violín, en crins de cabalo.
Converten no que sempre quixeron ser, no que sempre foron.
Converten no que están sendo
no que están sendo dun modo que queima
e salta polos aires
Mutan continuamente e despistan aos que se quedan.
Son raros.
En todo o raro sempre hai algo de marabilla.
Cando aman algo profundamente, evitan nomealo.
Dan rodeos arrededor das frases e tocan coa punta dun verbo
o nome que lles queima
e salta polos aires
Son estraños.
Ás veces non saben que facer cun poema entre as mans.
Estrúllano.
I eu, a autómata, míroos
dar voltas sobre si mesmos.
E ámoos porque duro apenas estas frases na palma da túa man.
I eles son fermosos, e son carne, e son memoria.
Coma ti...
orixinal para a homenaxe a luísa villalta
|
|
|
© 2006 Biblioteca Virtual Galega |