O segredo de Elsa

Andrés C. M. Riveira

n2andrescmriveiraosegredodeelsa.html


(Este relato foi publicado na sección "Escriben os lectores" de La Voz de Galicia, nº 39429, do xoves 15 de agosto do ano 2002).

                                                                                                                                              Para J. M. V. B.


     Elsa, ó espertar, sentiu a man lene do amante sobre a súa pel, coma un laio no vento esvaído: realmente, o xemido da sombra aérea reflectida na terra; un salouco na nada; un estremecemento no centro da terra, no centro do corpo. Elsa ergueuse lentamente da cama e mirouse no espello: viu a cara dunha muller nova encerrada nun corpo de vella, agochada nun corpo de vella, como a superficie en calma da lagoa sen vento. Os anos pasaran, Elsa resistíndose ás visitas da morte senlleira, cada vez máis numerosas; agora mirábase alí, nun espello alleo de sinceridade tan profunda, tan mortificante, tan delatora. Elsa non é Elsa; Elsa é Elsa ós poucos; Elsa non quere ser Elsa. Afirmación na escuridade de si mesma. Ó seu carón viu aparecer unha cara nova, dun rapaz moito máis xove ca ela: semellaba nada máis un neno, un rapaz ben neno de ollos e sorriso agradable. E ela era a visita da morte para aquel rapaz, a confirmación de que tódalas cousas pasan nesta terra rumbo ó máis aló descoñecido. A descoñecida Elsa deu un chimpo e meteuse no cuarto de baño pasando o ferrollo. Sentada no chan botou a chorar. Do outro lado da porta unha voz doce dun doce Emilio: "E logo ... ¿pásache algo, Elsa? ¿Atópaste ben?". Elsa adelgazouse coma un silbido do vento para botar fóra un "si" con forma de oco no chan. Abriu o grifo da ducha —"¡Voume duchar!", berrou— para que Emilio non a oíse chorar, pero Emilio ten oído de músico —toca o violín— e percibe harmonías estridentes por fóra da música da auga. Emilio achégase á porta cerrada, e acaricia a madeira, máis fría que o corpo de Elsa, menos querida que o corpo de Elsa, menos receptora que o corpo de Elsa; e, sen embargo, tan semellante a Elsa en si mesma, a Elsa como esencia de bágoas. Emilio agarima a porta que é Elsa e non é Elsa ós poucos, e susúrralle palabras doces de amor. E Elsa, que ten oído, non de músico, senón de quen ten fuxido das cóxegas da morte, oe os susurros, e sae da ducha, e descorrendo o ferrollo emerxe de detrás da porta, ou mesmo a través da porta que é ela mesma, envolta nunha toalla verde escuro. Elsa colle unha roupa limpa do armario e vístese, e, sen falar máis, marchan da casa. Hai xa moito tempo que a vella nena Elsa e o neno vello Emilio son amantes. Pero Emilio non recibe as visitas asiduas e puntuais da morte, e Elsa si. Por iso, cando á mañá seguinte, ou quizáis esa mesma mañá, Elsa non emerxe da porta, Emilio intúe que Elsa, na súa metamorfose, é xa idéntica a porta de fría madeira. E derrubando a porta, descobre a Elsa morta en paz dentro da bañeira. E a corda do amor, feita de fíos que non rompen, turra de Emilio cara a bañeira, e Emilio métese alí abrazando a Elsa, e fica alí até que sinte o frío da morte no sangue das veas, e morre, e entón coñece a Elsa verdadeiramente e por vez primeira, máis dentro de si do que nunca antes estivera.


logoDeputación logoBVG © 2006 Biblioteca Virtual Galega