A chave das noces

Páxina Anterior

Capítulo IV

Páxina Seguinte

Pagina nueva 1
     Despertou-no a campaíña da porta que soaba con insisténcia. Ergueu-se e, ao pór a perna esquerda no chan, sentiu unha dor na coxa que lle fixo lembrar-se da ferida. O timbre soaba novamente. Baixou o pantalón do pixama e viu a ferida inflamada, tentou-na coa man e notou o Iene calor da infección. Andou cara a porta a coxear e abriu. A xenerosa figura dunha Fernanda de pe a aquelas horas —as doce da mañá— era un seguro contra toda concupiscéncia e mesmo unha invitación á pureza de por vida. Cando quitou as gafas escuras que traía, un círculo cárdeno que se debuxaba ao redor dos seus ollos, daba-lle o aspecto dun boxeador despois dun combate no que levara a pior parte. Os pálidos beizos semellaban os dunha morta.
     —Mauriño, meu fillo, debes ter o sono tan atrasado coma min, porque levo tempo e tempo chamando —saudou a muller—. Non me fun porque escoitaba a música e sabia que estabas.
     —Levo duas noites deitando-me moi tarde —desculpou-se Mauro.
    
—Podo pasar, ou non estás só? —perguntou Fernanda axexando cara ao interior da vivenda.
    
—Pasa, pasa —arredou-se da porta para franquear-lle o paso e a muller andou direita cara ao sofá no que se deixou cair de golpe ao tempo que mandaba os zapatos lonxe de si—. Fai café para dous que polo que teño escoitado, é o que cumpre tomar tan cedo.
     Puxo-se Mauro a trafegar cos tarecos da cociña para preparar o pedido. Non era precisamente a culinária a arte que mellor dominaba o rapaz, pero un café era quen de facé-lo mellor que o do bar Eusébio. Mentres puña auga ao lume perguntou:
    
—Que é o que te trai por aqui a estas horas do dia? Grave ten que ser cando ti, que vives como as coruxas, voas tan lonxe en pleno dia.
     —Fas-me unha encarga e agora resulta que se che fai extraño que veña á tua casa.
    
—Sabes algo logo? —perguntou sen virar-se para non aparentar un interese excesivo.
    
—Se Fernanda lle di ao seu fillo putativo que lle vai facer un favor, xa se pode dar por feito.
     Mauro coñecera a Fernanda recén chegado á cidade cando non tiña máis que quince anos. Achegouse a ela como precoce cliente cando a muller facía a carreira no bairro chino, e acabou vivendo na casa dela perto de seis meses arreo. Desde entón ainda pasara várias temporadas máis ou menos longas cada vez que non tiña aonde ir. Nalgunha gaveta do actual domicílio do rapaz, ainda estaba a chave da casa de Fernanda.
    
—Conta logo. Topache a rapaciña que eu andaba a procurar?
    
—Apontache ben, mais fallache o tiro. O Merexildo ten unha nova adquisición a ponto de rebuzado, pero polo de agora non a situou en nengun dos seus locais. Está fechadiña con sete chaves como as princesas dos contos dos nenos. Agachou-na nun piso que ten el para as rapazas de paso. Parece ser que se chama Maria do Céu "nonseiquemáis".
    
—Agarda —cortou Mauro dirixindo-se a correr ao dormitório. Colleu o pantalón e, do peto traseiro, tirou o sobre que topara no barco. Remexeu nel até achar o documento de identificación. Volveu con el na man—. Será Maria do Céu Ramalho Silva? —perguntou.
    
—Será, non me lembro dos apelidos, só do nome, que me chocou polo bonito.
     Mauro botou o café na auga fervendo e, por máis que andou con todos os mandos da cociña non pudo evitar que se lle bufase. Pasou-no por un coador de tea directamente sobre as xícaras. Levou-no á mesiña de diante do sofá. Trouxo un par de pacotiños de azúcar "especial para esta casa" e sentou-se acarón da muller
    
—E ten un fillo de poucos meses? —perguntou.
    
—Non ten neno nengun.
     —Entón non é a que procuro eu —decepcionou-se Mauro.
    
—Agarda, agarda, non corras tanto. É a que dis ti, porque todas as datas que me deche coinciden e non ten neno, porque malpariu cando estaba de seis meses a consecuéncia dunha queda que tivo. Por mor da fame que pasou nos primeiros dias que estivo na cidade, unha tarde desmaiou-se na rua e caiu non sei por onde. Levaron-na ao hospital e perdeu a criatura. Non sei como foi parar ás gazoupas do Merexildo e até aqui chegan os meus informes.
     —Non sabes canto che agradezo o favor que me acabas de facer, Fernandiña.
     —E pode-se saber por que tes ti tanto interese pola pombiña?
    
—É un favor que me pediu un amigo e eu fago-llo de moi boa vontade. Anda, toma o café que che esfria.
     —Surprende-me escoitar-che dicer que tes amigos, mais dá-me gosto —falou Fernanda dando-lle un grolo ao café—. E tamén me dá gosto que vaias aprendendo a facer café, porque está moi bon, certamente bon.
    
—En pouco tempo aprendin moitas cousas. Asi que o Merexildo a ten a agardar que sexa o momento de po-la a traballar nun dos seus locais —falou Mauro como para si.
    
—Ou para pasar-lla a outro coma el. Por un gromiño asi pode sacar unha boa presa de cartos.
     —E onde a ten? —volveu Mauro a interrogar.
    
—Iso non mo quixeron dicer. Seguramente se insisto un pouco tamén o poderia averiguar, mais non me convén que se me note moito interese nos asuntos que o Merexildo leva en segredo. O que sei é que nesa mesma casa vive a Carballesa, que é quen manda ali cando non está o patrón.
     Mauro non manifestou nengun tipo de sorpresa ao escoitar esta última revelación de Fernanda. Ergueu-se e foi levar o servizo do café a en riba da cociña. Regresou ao sofá e sentou-se de novo. A muller incorporou-se lixeiramente e, pondo a sua man gordiña e quente no brazo do rapaz, falou-lle amodiño:
    
—Non fai falla que che diga que se o Merexildo se inteira que che contei isto, dá-me unha patada no cu e pon-me na rua. Eu xa non che estou para a rua. Cada ano que pasa xa se me nota máis do que cumpre para este traballo. Ven-me ben ir deixando pasar o tempo onde non hai moita luz, asi ainda podo ir facendo un peso. Con dicer-che que até hai un ano que me puxen a aforrar...
    
—Descoida, Fernanda, por min nada se vai saber. Ainda que a estas alturas, xa o Merexildo debe saber pola Carballesa do meu interese pola tal Maria do Céu.
     Puxo-se de pe a muller para se ir.
     —É certo que tes moza? Creas-me ou non me creas, de verdade que me gostaria moito que tal fose certo.
    
—Pois xa non che hai nada diso. Eu sempre andei só. Custa-lle á xente acomodar-se ao meu paso. Deseguida o encontran longo ou curto de máis. Até pode ser que eu teña un paso irregular, non sei...
     Despediron-se na porta do ascensor e Mauro regresou ao interior da vivenda.

     Baixou até o bar do Eusébio que se encontraba moi concorrido. Pediu unha cervexa e o taberneiro dixo-lle que Micha deixara a encarga de que a chama-se o antes posíbel. Chamou á axéncia e ninguén contestou. Volveu a se situar diante da cervexa cando entrou pola porta o Lúrpio. Ben se via que viña recén picado. Comezou a saudar a todos os coñecidos dando-lles fortes golpes nas costas ao tempo que dicia en voz alta o nome de cada un como se estivese a pasar lista. Cando lle tocou o turno do saúdo a Mauro, sentou-se ao seu lado.
    
—Leche o xornal de hoxe? —perguntou en ton confidencial.
    
—E logo, ti sabes ler? —riu Mauro.
    
—Deixa-te de caralladas —cortou o Lúrpio—. Para o que eu presiso sei abondo, e por iso vin que no xornal de hoxe ven unha foto do colega teu ao que onte me mandache que lle dese un recado. Por certo que non saiu moi belo que digamos.
     Mauro dirixiu-se ao mostrador e tomou o xornal. Regresou á mesa que ocupaba e comezou a folleá-lo até que achou o que procuraba. Ali estaba o rosto meio destrozado de Henrique. Debaixo dicia do achado nas augas do porto dos restos dun rapaz non identificado e solicitaba-se a colaboración de quen pudese facilitar dados para saber quen era. Mauro virou cara ao Lúrpio e ollou-no con xesto sério.
    
—Como estás, Lúrpio? —perguntou.
    
—Agora mesmo como as mesmas rosas.
    
—Pois escoita ben o que che vou dicer. Nen unha palabra a ninguén de que ti ou eu coñecíamos a este tio. Esquece para sempre que o viche algunha vez ou que eu o coñecia.
    
—Tránqui, colega, tránqui. Eu son legal.
    
—Máis che valerá, porque se escoito por aí algo disto que non o dixese eu, o pior mono que pasaras non vai ser nada comparado con como te vou deixar. Non quero que a pasma meta os fociños nun asunto no que ando e se teño que dicer-lles que o coñecia vai-se todo facer puñetas. Asi que xa sabes, chitón e ao teu.
    
—Nada, tio, que xa non sei de que me estás a falar. Deu-che Eusébio os discos que lle deixei para ti? —perguntou para cambiar de tema.
     —Por eles vin —mentiu Mauro que xa se puña de pe para pagar a cervexa e reclamar-lle ao taberneiro os discos. Eran dous e en ambos estaba a ollada triste de Leonard Cohen atravesada por unha grande asinatura que dicia: "Mª Elisa Pereira Domínguez". Intento de preservar a propriedade que se revelara totalmente inútil no caso presente.
     Antes de regresar á casa, meteu-se nunha cabina teléfonica e marcou novamente o número da oficina. Tampouco desta vez respondeu ninguén. Chamou á casa de Micha e respondeu-lle ela mesma.
    
—Son Mauro. Que querias?
    
—Nacho quer ver-te urxentemente. Ten un asunto para ti, pero é urxente. Pola tarde vai estar na oficina até as cinco ou cinco e meia. Que pases por ali.
    
—Vale, grazas. Se podo xa pasarei. E se non mañá.
    
—O traballo hai que facé-lo hoxe.
    
—De acordo, de acordo. Xa veremos. Deica logo.
     Saiu da cabina e foi xantar un prato combinado nunha cafetaria do sei bairro.
     Xa na casa, colocou os dous novos discos acarón dos outros. Prendeu o xira-discos e, tumbado no sofá, escoitou que Mick Jagger lle falaba antes de quedar dormido:
I've been walking Central Park.
Singing after drack.
People think I'm crazy.
Stumbling on my feet.
Shuffling through the street.
Asking people "What's the matter with you, boy".
Sometimes I want to say to myself.
Sometimes I say.
Hoooohoooo hoooohoooo hoooohoooo.

     Cando chegou á axéncia, Nacho xa se estaba preparando para se ir, mais ao ve-lo entrar volveu a se sentar detrás da sua mesa.
     —Xa pensei que non viñas. Se me chegas a deixar colgado desta vez podes ter por seguro que comigo acababas
—dixo en ton de ameaza que a Mauro non lle fixo efeito nengun.
    
—Está ben. De que se trata?
    
—Simplesmente de facer unhas fotos a un tio cando saia dunha casa —falou o detective con certa prevención—. Nen eu fixen perguntas nen ti mas fagas a min.
    
—Iso cheira que confunde a traballo suxo. Quen cho encarregou?
     Nacho permaneceu un intre en siléncio antes de dicer:
    
—Se che digo que é un traballo confidencial, supoño que te darás conta de que se fas o traballo e non queres saber máis do que debes, toda a responsabilidade é miña.
    
—Escoita-me ben. Eu non son nengun estreito que me vaia pór sentimental porque a calquer o pillen onde non quer que se saiba que anda, pero facer-lle unhas fotos sen saber máis, cheira de lonxe a chantaxe, e iso é algo en que eu non colaboro. Cada un que ande por onde lle pete mentres non faga mal a ninguén.
    
—Debo entender, logo, que te negas a facer o traballo?
    
—Debes entender que se non sei máis do asunto eu non fago as fotos, máis nada.
     Nacho dirixiu-se ao armário onde gardaban o material fotográfico e colleu unha cámara e un teleobxectivo.
     —Está ben, farei-no eu, non se fale máis.
    
—Pois non se fale máis —respondeu Mauro saindo diante do detective desnarigado.
     —Por certo, hoxe chamaron duas veces perguntando por ti.
    
—Quen? —perguntou Mauro.
    
—Ao lle dicer que non estabas colgaban sen máis. Era unha voz de home.
     Mauro foi-se sen máis conversa e comezou a dar voltas pola cidade na moto até que escureceu. Ceou na barra dunha cafetaria e marchou á casa a dormir.

     Ás duas da mañá tocou o relóxio de pulso e ergueu-se da cama. Duchou-se e saiu fora. Andou até unha parada de táxis, tomou un e nel dirixiu-se ás aforas da cidade.
     Eran xa as tres da mañá cando mandou ao taxista que dese a volta por detrás do Memphis e que apagase motor e luces. O taxista perguntou-lle se haberia moito que esperar.
     —Pouco —respondeu Mauro.
    
—Pois imos logo botar-lle un pito —dixo o taxista sacando o pacote do peto da camisa.
    
—Preferiria que non fumases. Non quero que ninguén se fixe en nós. Un táxi parado e coas luces apagadas, parece un coche baleiro, agora que, encanto se ve dentro unha brasa, deseguida se decatan de que non é un vaga-lume. Se queres botar unha cabezadiña, podes, xa te despertarei eu cando haxa que arrancar.
     O taxista gardou de má gana o pacote de tabaco no peto. Deixou-se esvarar polo asento, cruzou os brazos diante do peito e fixo por dormir.
     A porta do Memphis abria-se cada pouco e deixaba sair un cliente que, dando bandazos, collia o seu automóbel e ia-se. Non tardou en chegar un táxi que parou diante da porta e deu dous débeis toques de bucina. Apagaron-se as luces exteriores do local e saíron as tres mulleres. Duas dirixiron-se directamente ao táxi, a terceira demorou un anaco en fechar a porta, e foi-se sentar acarón do condutor.
     Mauro tocou-lle lixeiramente no ombro ao taxista, que se espreguizou con lentitude.
    
—Atento. Cando arranque ese táxi deixa-lo ir un pouco diante e despois segue-lo con coidado, mais sen perdé-lo.
    
—Xa mesmo me parece que estou na televisión. Quen vai no táxi ese? A tua moza?
    
—Ti procura segui-lo como se fose a tua muller e non fagas máis perguntas.
     Arrancou o táxi das mulleres pola pista que unia o lugar onde estaba situado o Memphis coa estrada que levaba á cidade. O segundo táxi agardou a que o que o precedia non pudese decatar-se da sua presenza, para prender o motor e as luces. Cando arrancou xa non se via o auto que transportaba a Carballesa e as suas compañeiras.
     Pola cidade deserta a perseguición resultaba máis complicada. O coche que levaba as mulleres deixou a primeira na esquina dunha rua e o que levaba a Mauro non lle quedou máis remédio que rebasá-lo para que non fose advertida a sua presenza. Por uns minutos estiveron a ponto de perdé-lo, mais deron con el cando se apeaba a segunda pasaxeira.
    
—Agora non o perdas por nada do mundo —falou-lle Mauro ao taxista.
    
—Tranquilo rapaz, tranquilo, que xa lle estou collendo o intríngulis a isto.
     O táxi tirou cara aos Campóns e parou en dobre fila diante dun portal. Baixou-se a Carballesa e entrou nel. Mauro mandou-lle ao taxista que se colocase no mesmo lugar onde parara o coche que seguiran até ali. Baixou e estivo un bocado ollando para as xanelas. Nengunha se iluminou. Non pudo saber a que andar subira a muller. Só que non era unha das vivendas que daban á rua. Montou otra vez no táxi e deu-lle o seu enderezo.
     Cando entrou de novo no seu apartamento, era duas mil oitocentas pesetas máis pobre que cando saíra.
     Quitou o pantalón e observou a ferida da navallada que lle dera o calvo durante a loita no barco. Non tiña má cara, a inflamación baixaba e xa non se notaba tan quente como pola mañá. Case non lle molestara en todo o dia. Deitou-se a dormir, mais o sono non lle viña, asi que repasou mentalmente a situación.
     Era case seguro que fora o Severo quen matara a Henrique. Non seria difícil localizá-lo, nunha cidade como esta pode-se achar a quen se quixer nun espazo de tres ou catro horas. Tamén estaba localizado o piso onde Merexildo tiña a Maria do Céu, sempre que,
avisado pola Carballesa, non decidise transladá-la a un lugar máis seguro, mais non era probábel que o fixese se cria que a Carballesa non contara nada.
     Estaban despois os homes que se xuntaran en segredo no barco a noite en que os viu Henrique. Para que seria a reunión? Que clase de negócio requer unha reunión nun lugar escondido e pola noite? Desde logo que non era polo que tratasen nela polo que a facian ás agachadas, senón por non seren vistos xuntos. Seguramente un deles era Celso Mendaña, e el sabia de que se trataba, mais non era cousa de apresentar-se para o outro dia pola mañá na casa de Mendaña e dicer-lle: "Bon dia, viña para saber por que se reuniu vostede con outros tres indivíduos na Pomba hai tres noites".
     O sono non acudia e os pensamentos foron dar en Inés. Que seria dela? Non podia negar que se lembrara moitas veces no dia de Inés, pero non queria chamá-la nen ir ve-la. Pensaba que era ela a que tiña que volver, porque fora a que se marchara. A máis iso fora o acordado, porque el non podia apresentar-se diante dela e dicer-lle que era doutra maneira distinta da que era, nen que tivese a máis mínima intención de mudar a sua maneira de ser, porque nen sabia como facé-lo nen tiña intención de facé-lo. Era verdade que sempre parecia amosar un certo desapego cara a aquilo que máis queria, mais non podia evitá-lo. A forza de perder cousas amadas, aprendera a andar pola vida sen manifestar nengun tipo de sentimento que pude-se facer pensar que algo ou alguén lle resultaba imprescindíbel. Desta maneira non só mantiña un certo ar de invulnerabilidade, senón que tiña a sensación de que quedaban tamén protexidas as cousas e as persoas amadas. "Nada che quitan se pensan que non te amolan" era a sua máxima.
     Un ruidiño apenas perceptíbel na porta puxo a Mauro en situación de alerta. Non tardou en se repetir, mais agora xa foi claramente advertido polo rapaz que se incorporou no leito e andou cara a porta con coidado de non facer ruído nengun.
     Un carné de identidade entraba e saía sucesivamente á altura da fechadura da porta do piso. O costume de Mauro de colocar as chaves na fechadura pola parte interior da vivenda, para poder encontrá-las sempre ao outro dia pola mañá, derivara en lles dar volta todas as noites. Isto era o que impedia que o carné, hábilmente utilizado, non fose efectivo de abondo, xa que podia co fecho automático, pero non era suficiente para a porta fechada con chave. Ainda houbo novos intentos fallidos, agora os de fora xa deberon pensar que non habia ningúen dentro, e non se esforzaban en facer ruído. Non tardaron en abandonar e Mauro pudo escoitar as suas voces facendo comentários que non pudo entender, só un que dixo "imos". Uns segundos despois o rapaz sentiu que se afastaban da porta. Agardou a escoitar o ascensor antes de volver á cama.
     Non habia dúbida de quen eran os que trataron de entrar na sua casa para surprendé-lo. Novamente pensou en Inés; ela fora a que comezara a lle dar volta á chave cando pasaba a noite ali.
     Extrañamente agora foi cando lle entrou sono e non tardou en dormir profundamente.
     Cando despertou, o primeiro que fixo foi procurar algo no peto do pantalón, ali estaba o sobre que topara no barco. Comezou a tirar del os papeis un por un e a examiná-los. A maior parte deles eran contas. Habia dous ou tres que estaban cheos de nomes de cafetarias da cidade cos seus enderezos. A maioria deles estaban atravesados por unha raia que os tachaba. Mauro interpretou que Henrique procurara á sua irmá por locais dese tipo. Outro tiña un enderezo dunha cidade que distaba ao redor de oitenta ou cen quilómetros. Por último habia un papel dobrado que contiña, no seu interior, duas fotos: unha do próprio Henrique e outra dunha rapaza, de non máis de doce ou trece anos, que Mauro supuxo que seria Maria do Céu.

     A Queimadela estaba situada á entrada da cidade. Unha série de edifícios de entre oito e dez plantas, distribuídos á maneira en que un neno coloca as fichas do dominó nun xogo solitário, aos que foran transladados, de grado ou pola forza, os habitantes dos bairros que ocupaban a beira-mar nordestina, deslocados pola construción dun paseo marítimo polo que non paseaba ninguén por mor do forte nordés que sopraba a maior parte do ano, pero ben aproveitado polo alto prezo que acadaran as vivendas construídas ao longo del.
     Os habitantes da Queimadela perderan as suas casas todos xuntos cando se proxectou o paseo marítimo, e un por un ian perdendo os seus traballos segundo se sucedian suspensións, quebras, restruturacións, reconversións, etc.. Foran gañando en número de bares, establecimentos de máquinas tragaperras, nas que un biombo afastaba os xogadores que agardaban ver sair unha fervenza de moedas, das suas crias que se preparaban ao lado con pantallas nas que derrubaban avións "inimigos" ou corrian en bólidos de fórmula un por estradas cheas de curvas e obstáculos. A calquer hora do dia ou da noite as tabernas e cafetarias estaban cheas de desocupados que mataban o seu tempo de mil maneiras distintas. Calquer cousa era mellor que estar na casa reñindo coa parenta, co pai, coa nai, cos irmáns,... Non estaban no bar ou xogando nas máquinas por seren vítimas dos vícios da bebida ou do xogo, era por preservar a paz do lar polo que pasaban a maior parte do seu tempo nestes lugares.
     Mauro dirixiu-se ao Amando Café-Bar. Era un local dos máis grandes da Queimadela. Tiña un certo ar anticuado ainda que non levaba aberto máis que cinco anos, mais o chan de terrazo, as paredes empapeladas con debuxos de grandes medallóns ocres, o alto mostrador con corrimán de madeira, as enormes xanelas sen cortinas e Amando, en mangas de camisa, como único camareiro, situaban o local moi lonxe da sofisticación de espellos e porcelanas das modernas cafetarias que se abriran recentemente.
     Amando achegou-se ao lugar que o rapaz ocupaba na barra e pasou un pano húmido pola mesa do mostrador.
     —Que hai, Mauro? Que te trai por aqui?
     —Polo momento tomar un café, despois xa veremos.
     —Menos mal —dixo o taberneiro debruzando-se no mostrador co pano ainda na man—, porque ainda teño aí detrás trinta vasoiras das trinta e cinco que me vendeche. Pensei que me traías outro produto dos que se venden como pan fresco, como ti dicias. As vasoiras xa están anexas e menos mal que lle coloquei cinco á família, porque se non é asi, ainda hoxe as teria todas.
     —Pois non, hoxe non veño vender-che nada. Anda fai-me un café ben feito.
     Achegou-se o home a cafeteira e comezou a manipular nela. Mauro apoiou os cóbados no corrimán do mostrador e mirou un por un os parroquianos que xogaban á baralla ou ao dominó nas mesas. Cando sentiu que Amando se achegaba co café virou-se cara a el para lle perguntar:
     —Coñeces a un tal Severo que traballa nos varadeiros de Mendaña?
     Amando volveu a pasar o trapo polo mostrador.
     —E logo que tes ti con el? —falou sen erguer a vista do labor de limpeza.
     —Coñece-lo ou non o coñeces? —insitiu o rapaz.
    
—Claro que o coñezo. Na Queimadela coñecemo-nos todos.
     —E por onde para? —seguiu a perguntar Mauro mentres remexia o azúcar.
     —Por aqui non ven e non é nengunha perda non te-lo de cliente.
     —Parece que non lle queres moi ben. Onde podo achá-lo que teño que falar con el.
     Amando volveu a quedar calado, pasou outra vez o trapo polo mesmo lugar como se non lle parecese ainda ben limpo.
    
—Non sei fixo en que bloco vive, mais debe ser no 18-B ou no 18-C. Agora que para achá-lo seguro, no Cadelo ha estar a unha hora ou a outra.
     Mauro seguiu a tomar no café e o taberneiro botou-se fora do mostrador para recoller unha mesa que acababa de quedar desocupada. O rapaz deixou as moedas que lle pareceu que cobrian o custo do café e dirixiu-se cara a porta. Ao pasar ao lado de Amando este ergueu a vista do pano que agora pasaba por riba da mesa, e mirando ao rapaz dixo:
     —Vai-te amodo, Mauro, que ese badulaque non é unha boa persoa.
     —Grazas polo aviso, Amando —respondeu cando xa saía pola porta.

     O Cadelo era un tugúrio pequeno de forma alongada. Segundo se entraba pola porta, á direita habia unha mesa de formica e a seguir, pola mesma banda, estaba o mostrador. En frente deste, outras tres mesas colocadas de tal maneira que, cando alguén as ocupase, o paro para os retretes, situados ao fondo do bar, quedaba totalmente vetado para quen non quixese molestar a todos os parroquianos que fose topando polo camiño.
     Cando Mauro entrou no Cadelo habia tres homes sentados ao redor da mesa situada máis lonxe da entrada e un cliente falaba co dono do bar, ambos debruzados sobre o mostrador cun vaso baleiro entre meias. Colocou-se o rapaz diante da barra no lugar que quedaba máis perto da porta. Ollou un por un os clientes até topar os seus ollos con un dos que falaban sentados á mesa do fondo. Non lle coubo dúbida algunha que aquel tiña que ser Severo. Estaba sentado contra a parede do fondo, un lugar que Ile permitia dominar coa vista o local inteiro. Naquel momento falaba en baixo co home que tiña diante. Mauro, en princípio, observou a este con certa atención. Era un home non moi alto, mais indiscutibelmente forte, teria ao redor dos cuarenta anos; o cabelo, non moi
abondoso, era rizo e entrecano. Vestia un impecábel traxe gris. Ainda que trataba de aparentar encontrar-se naquel lugar con naturalidade, non podia disimular que lle desagradaba que alguén o vise ali.
     Cando o home do mostrador se achegaba a Mauro para atendé-lo, Severo ergueu os ollos e topou-se coa mirada do rapaz, que pudo comprobar que os ollos do home era dun azul vivo que lle daba un aspecto inofensivo e mesmo atractivo. Ergueu-se o home moi amodo e arrimou-se á barra. Quedou en frente de Mauro, que naquel intre botaba no vaso a cervexa que lle acababan de servir.
     —De modo que ti es o que andas a meter os fociños en cousas de homes nas que ninguén te chamou —falou Severo desde o lugar que ocupaba e mirando fixamente ao rapaz aos ollos.
     —Se o que queres dicer é que ando a te procurar, estás no certo —replicou Mauro sen arredar a vista dos ollos do home.
    
—Pois mira por onde eu tamén te procuraba a ti. Asi que xa nos encontramos. Se che parece imos fora, que poderemos falar mellor.
     Falaban os dous en alto, suficientemente alto como para que escoitasen todos cantos estaban no bar.
    
—Será mellor —falou Mauro— que prosigamos aqui. Todos estes xa te coñecen e ven-se moi interesados na nosa conversa, seguramente lles interesará tamén escoitar algunhas outras cousas que che teño que dicer.
     —Como queiras —aceptou Severo ainda que contrariado pola atención que estaban suscitando nos clientes do bar—. Se che teño que partir a boca, tanto me ten en público como en privado.
     O home que estaba a falar con Severo cando o rapaz entrou no bar, foi-se erguer do asento ao tempo que en voz moi baixiña dicia algo asi como "eu vou-me", ou cousa polo estilo. Severo puxo-lle unha man no ombro e obrigou-no a se sentar dicendo-lle:
     —Ti non te movas de aí até que eu remate con este asunto, que ainda non acabamos ti e máis eu.
     Até entón Severo adoptara un certo ar de sarcasmo e domínio de si mesmo, mais agora o seu xesto edureceu-se.
     —Está ben, acabemos dunha vez. Se me volvo a inteirar que andas polos barcos metendo o fuciño onde non che importa, podes dar por seguro que non te vas esquecer de min nunha temporada.
    
—Comprendo que estexas algo molesto porque onte che deixei un amigo algo avariado, mais non me quedou outro remédio que arrear-lle como é debido, porque os teus amigos teñen a cabeza moi dura e non comprenden que é mellor falar antes de levá-las que non despois, é o que se pode sair gañando.
     —Os que se deixan zurrar por cativos teñen-nas ben merecidas e ti ten coidado que non te vexa eu polos varadeiros, porque che parto a cabeza.
     —Xa non seria a primeira cabeza que partes, mais descoida que eu non me deixo surprender tan doadamente como aquel pobre rapaz.
     —De que rapaz me estás a falar ti, merdán? —berrou Severo avanzando un par de pasadas cara a Mauro.
     —Estou-che a falar dun rapaz que dormia na Pomba e que apareceu onte no porto coa cabeza partida.
     Severo fixo un aceno de avanzar cara ao rapaz, pero o dono do bar pillou-no por unha manga da xaqueta e retivo-o.
     —Severo, aqui non quero lios, se queredes pelexar ide fora.
     —Non te apures Marcial, que non vai pasar nada —falou sen lle quitar a vista a Mauro—. Pois se o que queres dicer é que o matei eu, non tes máis que ir á pasma e que me veñan deter.
     —Non Severo, non, iso non o que a min me interesa. O que eu quero é-che outra cousa que ten que ver contigo e con Celso Mendaña, pero esa xa cha contarei outro dia.
     O home do traxe gris puxo-se de pe súbito ao escoitar o nome de Celso Mendaña. Achegou-se moi perto de Severo que o volveu a empurrar para atrás, facendo-o cair de novo na cadeira.
     —Rapaz eu teño moi pouca paciéncia, asi que che vou dar un aviso, que é máis do que mereces que faga contigo —agora falaba visibelmente irritado, os seus ollos azuis xa non eran máis que unha raia no alto do rosto—. Xa falache máis do que a ninguén lle permitiria, de modo que o mellor que podes facer é liscar de aqui agora e largar-te da cidade para sempre, porque a próxima vez que te topar diante, vou-che facer tragar esa língua tan longa que tes.
     Mauro botou man ao peto para pagar a cervexa.
     —Non te entreteñas, estás convidado —dixo Severo sen se mover do lugar que ocupaba.
     O rapaz sacou unha moeda de cen pesetas e deixou-na en riba do mostrador dicendo:
     —Xa me convidarás outro dia, que ainda nos volveremos ver.
     Deu volta e saiu do local.
     Andou a bon paso até chegar a un quiosque de xornais. Colocou-se a par del. Desde ali podia ver perfeitamente a entrada do bar Cadelo. Non tardou en sair o home do traxe gris. Detrás del saiu Severo; estaban a discutir. Por fin o home botou a andar e Severo permaneceu un momento na porta mirando para el e, dando volta, meteu-se novamente na taberna.
     Mauro regresou aonde deixara a motocicleta, montou nela e regresou ao quiosque dos xornais no momento en que o home do traxe gris viraba na esquina a bordo dun BMW metalizado. Colocou-se detrás del disposto a segui-lo, non era doado que o recoñecese co casco.
     Por primeira vez acababa de facer unha xogada de ataque, restaba agardar que dese o resultado que se procuraba. Non seria doado, porque Severo non parecia a clase de home que se pon nervoso con facilidade, e desde logo que non iria a correr onde Celso Mendaña para lle contar o ocorrido. Era questión de agardar a ver como se sucedian os acontecimentos; resultara realmente prodixioso que a conversa entre Severo e el fose escoitada polo home de gris, ese si que se puxera nervoso. Era de agardar que pudera dar xogo.
     Despois de dar várias voltas polo centro da cidade, o BMW aparcou á beira do paseo dunha rua. Baixou o home, que ainda se via intranquilo e pouco seguro, andou uns metros polo paseo e meteu-se no portal dun alto edifício. Mauro, que observara todo sen se apear da moto que tiña aparcada entre dous coches un pouco máis adiante, agardou a que o home desaparecese no portal antes de se dirixir ao interior. Entrou cando o indivíduo, este fechaba a porta do elevador, parou-se diante e quedou observando as luces que indicaban o paso do ascensor polas plantas. Detivo-se no segundo. Mauro achegou-se aos buzóns e comezou a mirá-los cando se lle achegou o porteiro, que estivera observando desde o seu garigolo o ir e vir do rapaz.
     —Procura algo? —perguntou.
     Era un home de algo máis de cincuenta anos e cunha evidente dificuldade para a pronúncia correcta do erre.
     —Ese home de traxe gris que acaba de entrar, traballa aqui?
     —Por que o pergunta? —volveu a inquirir con desconfianza o porteiro.
     —E que deixou o auto aparcado detrás do meu e quedou-lle unha porta aberta. Ia-o avisar, agora que a min tanto me ten —falou Mauro dando as costas ao home como se fose sair.
     —Agarde, agarde —atallou o porteiro—. É don António Cendán, director de PROCASA que está no segundo C.
     —Pois vaia ali e diga-llo que eu teño presa —dixo Mauro dirixindo-se á porta.
     Uns minutos despois estaba dentro dunha cabina telefónica agardando que lle respondesen desde o teléfono ao que correspondia o número que acababa de marcar.
     —Micha, necesito que me fagas unhas xestións urxentes. Inteira-te de todo canto podas sobre unha empresa chamada PROCASA que está dirixida por António Cendán —continuou dando-lle á secretária de Detectives Nacho o enderezo do edifício que acababa de abandonar, sen facer caso ás protestas da muller, que queria saber se era un asunto da axéncia ou se el andaba metido en lios particulares.
     —Prometo contar-che todo polo miúdo mañá ou pasado-mañá, mais agora fai-me este favor. Chamareite pola noite á tua casa —e colgou.

     O buzón cheo de propaganda até ameazar con rebentá-lo, era o que tiña máis posibilidades de corresponder á vivenda da Carballesa e as outras mulleres. De seguro que a proibición de Merexildo de dicer a niguén onde vivian, incluía a de receber nengunha clase de correspondéncia. Subiu pola escada até se situar diante da porta que sospeitaba a correcta. Espreitou un anaquiño coa orella pegada na porta e chamou a campaíña. Ninguén respondeu á primeira chamada nen á segunda. Cando tocou por terceira vez sentiu que alguén tiraba polo fecho e a porta afrouxaba a círcia posición. Deu un forte empurrón con todo o corpo e topou-se nun corredor que se estendia a direita e esquerda. Mesmo diante dos seus pes, unha muller en camisón ollaba para el sentada no chan, coa boca aberta e expresión de absoluta imbecilidade.
     Botou a andar polo corredor sen lle facer caso e non tardou en topar á Carballesa que, tamén en camisón, saía apurada por unha das várias portas que habia ao longo da parede que quedaba á man esquerda do rapaz.
     —Que pasa aqui? —dicia a pendanga ainda sen ver ao rapaz que avanzaba cara a ela. Cando foi reaccionar, xa Mauro lle botara unha man ao pescozo e, empurrando-a contra a parede, fixo-a pór-se nas pontas dos pes ao tempo que lle falaba co seu rosto case pegado no dela.
     —Maldita fúrcia mentireira, vou-che facer unha cara nova para que me digas a verdade cada vez que che faga unha pergunta.
     A Carballesa non podia falar pola presión que a man de Mauro facia na gorxa. Deu-lle duas bofetadas
coa man aberta que venceron a cara da muller sucesivamente a ambos os lados e deixou-na que volvese a pousar a planta dos pes no chan. Despois empurrou-na polo corredor adiante cara á porta, diante da que continuaba sentada a muller que abrira, sen mudar de expresión en todo este tempo.
     —Vamos
—falou Mauro—. Desperta a todas e que saian.
     Xa non era necesário este aviso, porque todas as portas se foran abrindo e por cada unha saía un ou dous rostos asustados.
     —Todas fora —berrou Mauro—. E ti anda para diante que che vou arrear unha patada no cu que vas ir polo ar.
     Andou a Carballesa polo corredor dirixindo-se a unha sala que habia ao fondo. O rapaz acurrou a todas as mulleres sen máis traballo que facer-lles unha indicación coa cabeza. Foi-nas vendo pasar e nengunha podia ser Maria do Céu, todas eran máis vellas.
     Foron sentando-se, co medo reflexado no seu rosto e sen se atrever a dicer nen unha palabra. A Carballesa estaba sentada nun sofá que habia por baixo dunha xanela que debia dar a un pátio de luces a xulgar pola pouca luz que por ela entraba. As suas meixelas vermellas por efeito das bofetadas, contrastaban coa brancura cadavérica dos beizos firmemente apertados.
     —De modo que non sabias nada de nengunha rapaza nova —falou Mauro plantado diante da Carballesa—. Onde está Maria do Céu?
     A muller ficou en siléncio. O rapaz mirou novamente ás outras mulleres. Eran catro e permanecian moi xuntas e sen dar palabra. Mauro agarrou a Carballesa polos cabelos e obrigou-na a se pór de pe. A muller ceibou un débil xemido.
     —Veña, tira diante, o primeiro que fai unha muller ben educada é mostrar-lle a casa ás visitas —falou Mauro empurrando a pendanga cara á porta da sala, ao tempo que se viraba cara as catro mulleres asustadas, que non ousaban a se mover—. E vós aí quediñas e caladiñas.
     Percorreron a casa inteira mirando en todos os
cuartos sen que visen a ninguén máis. Volveron á sala e Mauro empurrou novamente á muller contra o sofá.
     —Carballesa, xa ves que estou moi encabreado contigo, será ben que comeces a falar se non queres levar máis, porque hoxe non me vou ir sen que me digas onde está a rapaza que ando procurando.
     —Aqui non hai ninguén máis que as que ves —falou a muller—. A rapaza da que ti me falas non sei nada dela. Iso che dixen e iso é todo canto eu sei.
     Mauro virou-se cara as outras mulleres e mirounas unha por unha. Nos seus ollos só habia medo, case terror. Xulgou que estaban en boa situación para comezar a cantar como canários de concurso.
     —Escoitade, á primeira que eu lle arrime unha nos fociños, vai quedar fora de circulación unha boa temporada, asi que será mellor que me respondades decontado e coa verdade, ao que vos vou perguntar. Quero saber onde está unha rapaza que se chama Maria do Céu e que vivia aqui con todas vós.
     Miraron-se entre si as mulleres e nengunha respondeu.
     —A ver, fala ti —dixo Mauro asinalando a unha pequeniña, vestida cun curtiño camisón transparente que deixaba ver os seus escasos encantos e que roía as uñas insistentemente, tremendo como unha vara verde.
     A muller mirou á Carballesa e esta volveu-lle unha ollada furiosa que era unha auténtica cominación ao siléncio. Baixou os ollos e espetou a mirada nos próprios xoellos.
     —Aqui non hai máis ninguén —dixo baixiño.
     —Escoita, imbécil —berrou Mauro moi perto da cara da pequeniña—, non me encabrees porque che parto o lombo. Responde dunha vez ao que che pergunto, onde está Maria do Céu?
     Un ruído na porta fixo virar-se a Mauro. A Carballesa pegou un salto e plantou-se na porta que daba ao corredor, desde onde berrou:
     —Foxe, foxe. É a policia!
     Mauro apartou a Carballesa tirando con ela no chan e correu cara á porta. Cando botou man ao fecho,
alguén daba a volta á chave por fora. Ia regresar á sala, mais a sua vista topou cunha chave pendurada dun gancho no caixillo da porta. Colleu-na e abriu. Botou-se polas escadas abaixo escoitando outros pasos que xa petaban no portal. Chegou á porta, ollou para ambos os lados da rua e localizou unha figura feminina que corria pola esquerda. Correu tras dela, tropezando coa xente que viña en dirección contrária. A muller virou na primeira esquina. Mauro apertou a carreira, mais cando chegou ali, xa non foi quen de localizar a rapaza no meio da xente que ia e viña polo paseo. Seguiu a correr, mais xa non foi quen de achá-la. Mirou nos portais e nos comércios, pero nengunha das persoas que via podia ser Maria do Céu, unhas eran mulleres máis vellas ou máis novas, outras ben se via que non acababan de dar unha carreira como a que acababa de dar a rapaza. Desandou o andado coa intención de regresar á vivenda da Carballesa, mais logo desistiu. Era seguro que agora mesmo terian a porta ben fechada e xa estaría a Carballesa chamando por teléfono ao Merexildo e pondo-o ao corrente do sucedido. Deu volta e botou a andar cara a onde deixara a moto, perto do edifício onde estaba PROCASA.

Páxina Anterior

Ir ao índice de Páxinas

Páxina Seguinte


logoDeputación logoBVG © 2006 Biblioteca Virtual Galega