A
Queimadela, a partir de certas horas da noite, é un deserto de negrura.
A auséncia de alumiado na maior parte da sua extensión, acompaña-se
do deterioro producido pola nula atención que se Ile presta ao bairro
no tocante aos equipamentos que fan habitábel un lugar. Como
consecuéncia disto, son incontábeis as histórias que circulan sobre
sucesos violentos acontecidos polas noites na Queimadela, moitos deles
exaxerados, cando non son totalmente imaxinários, mais que lle deron a
esta parte da cidade unha aureola de cidade sen lei pola que ninguén se
aventura a transitar despois do sol-pór. Reviravolta de todo isto, o
lugar rematou en refúxio de toda casta de personaxes que se ven
favorecidas polas condicións de solidade e discreción en que veu dar o
lugar.
Mauro deixou a moto nun dos espazos diáfanos
que permitian o paso por baixo dos blocos de vivendas, sen necesidade de
percorrer unha rua inteira para poder pasar á paralela. Puxo-lle a
cadea de seguranza co fin de evitar surpresas desagradábeis ao regresar
a procurá-la. Percorreu a pe a distáncia que o afastaba do eadelo.
Parou na porta un intre e, desde ali comprobou que estaba totalmente
baleiro de clientes. Só Marcial, por fora do mostrador, miraba o
televisor sentado a cabalo dunha cadeira. Mauro parou-se detrás del e
pediu unha cervexa. O home virou-se de socate, asustado
pola voz que non agardaba e, de imediato, o seu rosto evidenciou que
recoñecia no recén-chegado ao que na tarde anterior estivera ali mesmo
falando con Severo. Mauro finxiu ignorar tal recoñecimento e dirixiu-se
ao retrete.
Unha vez dentro, estivo un bocadiño
espreitando por se Marcial falaba polo teléfono, que estaba situado moi
perto da porta que el acababa de fechar por dentro. Sen deixar de
atender aos ruídos que viñan do bar, sacou de debaixo da cazadora o
embrullo que Lúrpio lle entregara. Sacou del o revólver. Era un
vinteoito en aparente bon estado. Abriu-no e xirou o cilindro, volveu-no
a fechar, ergueu o percutor e, apertando o gatillo, comprobou o seu
correcto funcionamento. Sacou do peto da cazadora o outro embrulliño
que Lúrpio lle metera no peto e abriu-no sobre a tapa do retrete.
Encheu o cilindro do revólver e volveu a gardar as balas restantes no
peto. Sopesou outra vez a arma coa man e colocou-na ás costas, entre a
camisa e o pantalón.
Cando regresou ao interior do bar, Marcial
volvia a cabalgar sobre a cadeira sen emprestar atención a nada que non
fose o televisor. Mauro comezou a beber a cervexa directamente da
botella. Colocara-se estratexicamente entre o home e o mostrador,
aparentando mirar o televisor, cando, como dirixindo-se á locutora que
daba as notícias do último telediário, perguntou:
Non ven Severo hoxe por aqui?
Marcial mirou-no, mais, de camiño, volveu a pór a vista no televisor
sen responder.
A primeira pergunta dá-se por fallada por non responder. Imos coa
segunda. Va que gañas un prémio seguro se non me respondes decontado
e con verdade. Onde vive Severo, Marcial?
O taberneiro ergueu-se da cadeira e encarou-se co rapaz.
Eu que sei onde vive Severo
falou case berrando e dando, a
continuación a volta para se meter detrás do mostrador. Mauro pillou-no
pola parte traseira do pescozo e turrou por el cara a si.
Onde vive Severo, Marcial
falou-lle baixiño. Fala axiña se non queres
que che parta a xugada.
No segundo andar do bloco dezaoito B. E agora
deixa-me
Agarda un pouco que ainda che teño que dicer outra cousa. Eu non lle
vou dicer a Severo quen me dixo o seu enderezo, mais tampouco quero que
estexa agardando por min cando o vaia visitar, asi que esquezamos os
dous que nos vimos hoxe. Estamos?
Estamos
asentiu Marcial.
Empurrou-no Mauro con forza e foi dar coa porta do retrete onde se virou
e ficou moi quedo mirando para o rapaz que, despois de deixar sobre o
mostrador unha moeda de cen pesetas, andaba cara á saida do local.
Subiu con toda clase de precaucións as escadas do bloco que Marcial lle
indicara. Para non desentoar con todo o bairro, as escadas estaban na
máis absoluta escuridade. Isto non representaba para Mauro nengun
inconveniente, antes ben favorecia-o, pois non habia perigo de que,
naquel momento, lle dese por entrar ou sair a algun outro viciño e
prender a luz.
Non se escoitaba ruído nengun en todo o edifício, mais cando
lle
faltaban meia dúcia de degraus para chegar á porta do segundo andar,
detivo-se e escoitou con especial atención. O siléncio fixo-lle pensar
que ou Severo dormia ou non estaba na casa. Rematou de subir as escadas
e parou-se diante da porta. Apalpou con coidado até localizar para que
lado abria e colocou-se moi pegado á parede que quedaba do lado da
fechadura. Sacou o revólver e, coa ponta do cano, tocou a campaíña.
Foi o único son que se escoitou no interior da vivenda. Chamou por
segunda vez e volveu a agardar. Tampouco desta vez respondeu ninguén á
chamada nen se escoitou nada que pudese facer pensar en que habia
alguén dentro.
Baixou as escadas coas mesmas, ou máis, precaucións coas que subira,
consciente de que agora a surpresa podia ser o mesmísimo Severo en
persoa quen lla proporcionase, mais a ninguén topou. Atravesou a rua e foi-se instalar no portal de
en frente. Comprobou que tampouco ali se lle acenderia unha luz de
súbito e dispuxo-se a agardar a chegada do seu home.
Cada vez que Mauro acendia a luciña que alumiaba a esfera do relóxio,
parecia como se o portal se enchese de luz e, a medida que pasaba o
tempo, estas consultas eran máis frecuentes. Non habia moito que
comprobara que eran as duas e vinte, cando escoitou voces que procedian
do fondo da rua. Mauro apertou-se máis contra a parede. Os que falaban
viñan naquela dirección e xa estaban perto. Tamén seria casualidade
que fose alguén que viña para aquel portal! Mais parecia que non,
porque agora estaba vendo que dous homes atravesaban a rua e eran os que
falaban. Pararon diante do portal de Severo, pero como non eran máis
que duas sombras irrecoñecíbeis, non podia asegurar que un deles fose
o home polo que Mauro agardaba; habia que comprobar se entraba no
portal. Probabelmente o era. Agora escoitaba o que dician e estaban a se
despedir. Un deles seguiu o camiño pola rua, o outro entrou no
edifício onde vivia Severo. Mauro foi sair, mais ainda o segundo home
estaba moi perto e non era cousa de que o pudese descobrir atravesando a
rua. Agardou a que estivese un pouco máis alonxado e correu cara á
entrada.
Cando puxo os pes no primeiro degrau das escadas escoitou que Severo
dobraba no primeiro descanso. Alancou escadas acima sen facer ruído e
deu-lle alcance no mesmo intre en que introducia a chave na fechadura.
Severo non fixo máis que virar a cabeza á sua esquerda ao notar unha
presenza extraña, cando xa notou o cano do revólver apoiado no costado.
Deixa a chave posta e arreda as mans do corpo
falou Mauro na
escuridade.
Parou-lle a arma ás costas e empurrou-no contra a porta na que quedou
apoiado. Comezou a rexistá-lo e sacou-lle a pistola que levaba á
cintura. No peto
traseiro do pantalón topou-lle unha navalla que gardou no peto da sua
cazadora.
Xa está desplumado o galo
dixo Mauro. Agora abre a porta amodiño.
Fixo Severo o que lle mandaban e, cando a porta estivo aberta, ficou
quedo diante dela.
Dá un paso adiante e tira-te no chan.
Novamente obedeceu o home e Mauro comezou a apalpar a parede até que
topou o interruptor da luz. Iluminou-se un suxo corredor que Mauro
inspeccionou sen deixar de vixiar ao home, que permanecia tirado no chan,
boca abaixo e cos brazos estricados por riba da cabeza. Abriu co pe a
primeira porta que habia a man direita e que daba paso á cociña.
Afastou-se da entrada e, sen deixar de apontar-lle co revólver, dixo:
Veña, de pe e entra aqui que temos que falar ti e máis eu.
Ergueu-se Severo e, cos brazos en alto, dirixiu-se á
cociña. O seu
rosto, xa reposto da sorpresa do primeiro momento, non manifestaba
nengun tipo de preocupación, case parecia sorrir. Parou-se no meio da
cociña como agardando novas ordes.
Senta aí
dixo Mauro indicando unha das duas cadeiras que habia diante
dunha mesa de formica e pon as mans por detrás da cadeira.
Que é o que queres, rapaz?
falou por fin Severo nun ton case conciliador. Se é polo de
onte, ben se ve que non foi tanto.
Mauro arrancou o cordel da persiana da xanela e comezou a atar as mans
do home nas costas da cadeira.
Do de onte tamén imos falar, que hai moita noite por diante ainda.
Para comezar quero saber quen matou a António Cendán e por que.
Mira, rapaz, estás a meter os fociños onde non che
importa e isto
pode ser moi mau para ti, cando menos saibas mellor che vai ir. Deixa-te
de perguntas, vai-te e esquezamos os dous isto para sempre.
Severo, Severo, que quero respostas ás
miñas perguntas e non consellos
dixo Mauro pondo o cano da arma na cara do home. Fixeche un bon
traballo co Cendán, mais un sirleiro vulgar non é
quen de levar-lle a gorxa a un home dun tallo tan axustado. Ademais o
lugar onde deixastes o automóbel non é un sítio aonde teña nada que
ir pintar quen rouba un coche para dar unha volta. Ali non hai nada que
lle poda interesar, mais ti si que sabes que desde ali se pode baixar
aos varadeiros polo travesio en meia hora e sen topar a ninguén. Se ves
que non vou ben non tes máis que me corrixir.
O xesto de Severo xa non tiña a mesma seguranza do princípio e os seus
ollos azuis volvian a formar unha fina raia no rosto, da mesma maneira
que ocorrera no Cadelo cando o rapaz citou o nome de Celso Mendaña.
Ben
falou Mauro afastando-se do home e tomando unha cadeira en que
apoiou un pe. Xa dou por respondida a primeira parte da pergunta sobre
a morte de Cendán. Agora falta saber por que, mais a todo se chegará.
Nada che vou dicer, Mauro
falou Severo recobrando a serenidade, ben
sei que matar non me vas matar; ti non tes o que hai que ter para matar
un home.
Ti fai a proba
retou Mauro. Na Pomba estábades Cendán, Mendaña, ti
e outro a noite en que descobriche a Henrique dormindo no barco. Quen
era o outro?
Severo permaneceu en siléncio. Mauro ergueu o revólver no ar e deixou-llo
cair con forza na boca. Severo deu un pequeno berro e comezou a cuspir
sangue. Novamente se debuxou a raia azul no seu rosto.
Rapaz, ti xa es home morto
farfallou o home.
Escoita, eu estou metido nisto sen comé-lo nen bebé-lo e seguramente
tes razón en que non sexa quen de matar-te, mais podes dar por seguro
que son quen de mallar en ti como en millo verde, até que me digas quen
é o outro que estaba no barco
falaba Mauro mentres tiña ao home
collido polos cabelos. Quen era?
Severo seguia en siléncio e sostiña a mirada do rapaz. Un novo golpe
co cano da arma que sostiña Mauro, abriu unha fonte de sangue na
sobrancella esquerda de Severo.
Estou pensando nunha cousa que non che vai facer graza nengunha
dixo
Mauro pondo-se diante de Severo e apontando-lle co revólver á
entreperna. O que si son moi capaz de facer, se non respondes ás
miñas
perguntas, é pegar-che un tiro nos collóns que te vai deixar
desgrazado para sempre, que che parece?
Severo alzou a mirada aos ollos do rapaz como para
comprobar a
resolución de facer o que dicia que achaba neles. Debeu-lle parecer que
ia en sério, porque dixo:
Se cho digo dás-me a tua palabra de que esqueces a
Mendaña?
Non che prometo nada
respondeu Mauro tomando a arma coas duas maus
para non errar o tiro. Quen é?
Chama-se Mário Pena.
Onde mora?
Non o sei
respondeu Severo, que ao ver o novo aceno ameazante do
rapaz, proseguiu. Ten un despacho na Praza do Campo, no número doce,
terceiro.
Agora si que imos por bon camiño. De que se tratou na reunión do
barco?
Negócios.
Negócios, negócios
remedou Mauro. Que clase de negócios?
Iso non é cousa miña, eu agardei fora.
Está ben, polo de agora vou-te crer. Quen che mandou que
matases a
Cendán?
Quen che dixo a ti que o matei eu? Eu non fun nen sei quen foi.
Foi ese Mário Pena, logo?
Iso vas ter que llo perguntar a el.
Perguntarei, perguntarei. Podes estar ben seguro que llo hei de
perguntar ben axiña.
Sacou Mauro a automática que lle quitara a Severo e retirou-Ile o
cargador, baleirou-no en riba da mesa e gardou a munición no peto.
Despois lanzou a pistola contra a xanela que, rompendo os vidros ao seu
paso, foi cair no pátio interior do edifício.
A seguir fixo o mesmo co cargador e a navalla.
Non te desato porque en algo tes que pasar o resto da noite. E non te
queixes que quedas mellor do que me deixastes onte a min.
Xa nos veremos
dixo o home entre dentes.
De seguro
replicou Mauro botando a andar polo corredor. Tirou pola
porta que daba ás escadas e fechou coa chave por fora. Cando chegou á
rua, botou a chave no meio dunhas bulsas do lixo. Eran as tres e meia da
mañá.
Detivo a moto a uns trinta metros da casa onde vivia a Carballesa que
non tardou en aparecer. Andou en dirección ao portal que a muller
estaba a abrir. Pouco antes de chegar cruzou-se co táxi que a trouxera
e que arrancou encanto a muller se apeou.
Alcanzou á pendanga no momento en que, de costas á entrada, deixaba a
porta para que se fechase soa. Dunha alancada agarrou-na por un brazo e,
cando a muller se viraba ao notar a presión, topou-se co revólver á
altura dos ollos.
Imos arriba, que temos ti e máis eu unha conversa sen rematar.
A muller, cos ollos desmesuradamente abertos, comezou a subir polas
escadas seguida polo rapaz. Chegaron á porta da vivenda e a Carballesa
foi chamar na campaíña, mais Mauro detivo-a indicando-lle que abrise
coa chave. Obedeceu ao que lle mandaban e abriu. Simultaneamente comezaron a se escoitar carreiras e voces polo corredor. Eran as
compañeiras da Carballesa que viñan correndo e berrando cara á porta.
Toña, Toña
dicia a que viña diante que, ao ver a Mauro detrás da
recén-chegada, interrompeu o seu parlamento de socate.
Andando todas para diante, que imos rematar o
que deixamos a meias
falou alto Mauro
amosando a arma que levaba na man.
A Carballesa, direita como unha vara, avanzou polo corredor en
dirección ao cuarto do fondo, aquel no que as metera Mauro na anterior
visita. As outras mulleres recuaban sen deixar de mirar a cena, co medo
reflexado nos ollos avermellados polo alcool que o traballo lles
obrigara a ir metendo nos seus corpos. Mauro localizou axiña entre elas
a Maria do Céu. Era pouco máis dunha nena de grandes e formosos ollos
negros, eses ollos que se lles poñen aos que o teñen pasado mal e nunca
son quen de quitar do seu rosto os sinais da desnutrición.
Adentro, adentro
apurou-nas Mauro ao ver que se detiñan na porta sen
se decidir a entrar. Todas para dentro
repetiu sen conseguir máis que
se arredasen en dous grupos, un a cada lado da porta do cuarto, mais sen
entrar.
Por entre os dous grupos de mulleres, Mauro pudo ver as pernas dun home
tendido no chan. Empurrou á Carballesa cara adentro e entrou el
detrás. Sobre a alfombra do salón xacia o corpo dun home tumbado boca
abaixo. Tiña os brazos debaixo do corpo e a cara virada cara á parede
de en frente. Pasou o rapaz por riba do corpo e aniñou-se diante del.
Tiña o rosto totalmente ensangrentado e desfeito na sua metade esquerda.
A Carballesa, que tamén parara ao outro lado, detivo un berro pondo as
mans sobre a boca.
É o Merexildo, non si?
perguntou Mauro mirando á pendanga que
permanecia coas mans diante da boca.
Fixo a Muller un aceno afirmativo coa cabeza e perguntou:
Está morto?
E ben morto.
Cando nós chegamos atopamo-lo aí tal e como está
falou a muller pequeniña dirixindo-se á Carballesa.
Estábamos agardando a que chegases ti para ver que facíamos.
Mauro ergueu un pouco máis o cadáver.
Tiña unha pistola na man, mais polo que se via, non lle deran tempo a
facer uso dela. Procurou coa mirada a Maria do Céu e perguntou:
Ti tampouco estabas na casa cando pasou
isto?
Ela estaba con Helena e con Carme no local onde elas traballan. Mandei-na
ir eu porque xa sabia que ti volverias.
Ou sexa, que non sabedes quen pudo despachar a este desgrazado?
Ninguén respondeu á pergunta do rapaz.
Viña moito por aqui?
volveu a perguntar dirixindo-se, nesta ocasión,
á Carballesa.
Case nunca
respondeu cos ollos postos no cadáver. Despois que
estiveche ti, eu chamei-no para llo contar e quedou en que pasaria polo
Memphis para falar de levá-la a outro lugar máis seguro, mais non foi
por ali.
Ficou calada un pedazo e mirou para Mauro. Os seus ollos reflexaban
carraxe e desconfianza.
E por que che teño que contar a ti cousa nengunha?
espetou-lle. Como
sei eu que non foche ti quen o matache?
Porque non o matei. Non tiña por que. Eu non quero máis que falar
unhas palabriñas con Maria do Céu, que por certo vou-nas falar agora.
Ven comigo
dixo dirixindo-se á rapaciña que permanecia contemplando a
cena en siléncio apoiada no caixillo da porta.
Colleu-na polo brazo e empurrou-na lixeiramente cara a fora. Abriu a
primeira porta que topou e entraron. Era un dormitório en que, por todo
mobiliário, habia duas camas e un barrote, que atravesaba de parede a
parede, en que estaban penduradas en perchas e bulsas, as pertenzas das
habitantes do cuarto.
Senta
dixo Mauro asinalando a cama que estaba máis perto da porta
pola que acababan de entrar.
Ti xa sabes para que te teñen aqui, non si?
Afirmou coa cabeza a rapaza e Mauro seguiu falando:
Tampouco es tan nena para non entender o que significa traballar nos
locais do Merexildo ou de calquer outro, que agora teredes todas que
procurar novo acomodo. Todo iso non é cousa miña, porque eu non me
dedico a predicar os perigos desa clase de vida. Alá cada quen se sabe
o que fai e ti dis que o sabes.
Maria do Céu escoitaba o que lle dicia Mauro sen mirar para el.
Eu andaba a te procurar porque era algo amigo, por chamar-lle dalgunha
maneira, de teu irmán Henrique
ergueu a vista ao escoitar o nome do irmán. El queria achar-te para che dicer onde estaba agora o que queda
da tua família.
E onde está Henrique agora?
Mauro, en siléncio, tivo un pulo de afastar a vista dos grandes ollos
de Maria do Céu, mais pensou que iso non era o máis conveniente
daquela.
Anda pola cidade. Fai traballiños que lle permiten ir vivendo.
Mauro meteu a man no peto interior da cazadora e sacou o sobre que
topara entre as cousas de Henrique, buscou nel e colleu un papeliño.
Aqui tes, escrito por el mesmo, o lugar onde está tua nai e máis os
teus irmáns a salvo de teu pai, que non sabe onde están, nen volveria
ainda que o soubese.
Estám todos bem?
volveu a perguntar.
Cando Henrique saiu de onde eles, todos quedaban ben de saúde, non
creo que se poda dicer o mesmo de como lles ian as cousas. Agora mesmo
non sei nada, mais a ti corresponde inteirar-te se che interesa e non a
min.
Eu poderei ajudá-los melhor ficando aqui com Tonha. Indo-me embora com
eles outra vez pouco os ajudaria, não lhe parece?
A min nen me parece nen me deixa de parecer. Fai o que quixeres.
Obrigado, senhor. Dê-lhe as minhas lembranças a Henrique, mas que
não me procure aqui.
Como queiras
dixo Mauro saindo pola porta.
Regresou aonde estaban as mulleres velando o cadáver do Merexildo.
Falaban entre elas baixiño. Mauro achegou-se á Carballesa e falou en
alto:
Cando eu me for, chama á policia. Dis-lles que cando chegastes á casa
topastes o Merexildo morto. Nada vos vai pasar, fora das perguntas que
vos fagan. Sobran-vos testemuñas a todas de onde estábades cando o
despacharon
todas escoitaban con atención o que lles estaba a dicer.
Facede como queirades, mais nada ides gañar con nomear-me a min neste
asunto e todo é máis doado sen que eu teña que explicar que vin aqui
porque tendes unha menor metida no negócio.
Despois de se mirar unhas ás outras, falou a Carballesa:
Está ben, vai-te que non te misturaremos en nada.
Hai outra cousa, se non queres follón é mellor que Maria do Céu se
vaia a outro lugar mentres ande por aqui a pasma. Tes aonde mandá-la?
Teño, si. Teño unha vivenda de meu, pode ir ali.
É un bon lugar. Ali teredes que ir todas despois, porque o primeiro que
vai facer o xuiz é precintar esta casa, que era propriedade do
Merexildo, non si?
Asentiu a muller. Mauro fixo un aceno de despedida coa man e botou a
andar polo corredor, camiño da saída.
Mentres subia no elevador que o levaba desde a garaxe até o andar en
que estaba a sua vivenda, notaba-se moi canso, mais non tiña sono. Mirou
o relóxio, eran as cinco e meia. Saiu do ascensor e antes de apertar o
interruptor da luz, sentiu o son dunha respiración. Botou a man atrás
e, empurrando o revólver, colocou-se dun salto no primeiro degrau da
escada. Agora, entre quen respiraba e el quedaba o ascensor. Desde aquel
lugar, apalpando procurou o botón que acendía a luz, apertou-no e
alumiou-se o lugar. Mauro apontou cara o vulto do que proviña o son da respiración e descobriu a Inés
que, aniñada no chan, dormia coa cabeza apoiada na parede.
Gardou a arma Mauro e achegou-se á rapaza.
Tocou-lle no ombro e ela abriu os ollos.
Mauro
dixo Inés ainda sonolenta. Que hora é?
Quedei dormida. Levo aqui desde a unha.
Son as cinco e meia
respondeu axudando-lle a
se pór de pe. Que fas ti aqui?
Abriu a porta da vivenda e entraron os dous.
Vin para falar contigo
dixo xa desperta case de todo. Cando vin que non estabas fun entrar, mais
trocache a fechadura.
E por que te puxeche a dormir na escada?
Pensei que logo virias e
quedei adormecida aí
sentada.
Pois moi importante debe ser o que me tes que
dicer. Queres un café?
Quero
respondeu Inés que permanecia de pe no
meio da estanza.
Comezou a cazolear Mauro e non tardou en se lle
achegar Inés.
Que era iso tan importante do que me tiñas que
falar?
perguntou sen arredar a vista da cafeteira.
Agora xa non o sei.
A ti non che ten pasado que
pensas en lle dicer algo a alguén e despois de dormir
xa non o ves tan claro?
Mauro mirou á rapaza rindo.
Ou sexa, que botache a noite sentada nas escadas
para nada.
Non te alegra ver-me, logo?
Non hai moito que tanto che tiña se me alegraba
ou non. Imos sentar-nos ali que xa está o café.
Pero é que hoxe, cando te vin no Ollomol, ainda
que estabas moi desagradábel, dei-me conta de que non
me afago ben sen ti
falaba ao tempo que botaba o café
nas xícaras. Pouco tempo pasara, mais xa me dei conta
de que ia volver. Parecia estúpido seguir asi.
Xa estaban sentados no sofá e bebian o café.
Mauro colocaba no xira-discos un dos que Ile dera o Lúrpio, mais seguia en siléncio para
provocar que Inés seguise a falar.
Ademais estaba preocupada porque te vin naquel estado. Non facia
máis
que pensar en que che podia pasar algo grave. Asi que decidín vir a
ver-te. Andas metido en algo gordo, Mauro?
Mauro botou-se atrás no sofá e notou o vulto do revólver. Sacou-no e
depositou-no no chan, ao lado do sofá.
Agora levas pistola?
Non sei en que ando metido
falou Mauro recostado no asento. Só sei
que cada vez estou máis metido en algo que non sei o que é, nen aonde
me pode levar.
Inés escoitaba ao rapaz, que tiña os ollos fechados, mirando para el en
siléncio.
A outra noite, cando ti estiveche aqui,
coñecin un rapaz que me caiu
ben. Pasei o máis da noite con el e ao outro dia pola mañá apareceu
morto no porto. Non sei por que, pero entrou-me unha carraxe como nunca
antes sentira. Era como se me arrebatasen a posibilidade de falar con el
máis veces. Sei quen o matou e quero facer-lle pagar iso como é
debido.
Pois denuncia-o á policia.
Si, e todos cantos están detrás del, todos cantos provocan estoutras
cousas, como sempre, tan tranquilos. Non, isto non vai ser tan sinxelo.
Pero os que mataron a ese rapaz tamén te poden matar a ti, Mauro.
Poden e farán o posíbel por facé-lo.
Mauro abriu os ollos e botou-se adiante no sofá. Pasou-lle a Inés unha
man por detrás da cabeza e mirou fixamente os ollos verdes da rapaza.
Por todo iso é polo que me alegro de que
viñeses hoxe, para que nos
podamos dicer todo cando se nos ocorra, para que non nos quede nada por
nos dicer cada dia que estexamos xuntos.
Inés colocou as suas mans abranxendo a cara de Mauro.
Mauro agora sei que te quero tal e como
es, que non desexo que mudes en nada e ir achando cada dia o que hai en
ti que me fai amar-te.
Inés, comigo nunca vas poder viver nengunha
clase de seguranza. Hoxe
poden-me matar eses e mañá, podo partir a cabeza coa moto ou
desaperecer de súbito ou que sei eu que pode ser de min.
Mauro eu quero viver agora contigo a miña capacidade de amar-te
infinitamente, ainda sabendo que calquer cousa nos pode separar e
producir-me unha dor imensa. Todo é mellor que viver sen amar-te.
Abrazaron-se con forza mentres a unión das duas bocas obrigaba ao
siléncio que precisaban naquel intre en que ambos pensaban que, contodo,
o mellor era o amor.
Só se escoitaba a Leonard Cohen que dicia:
True love leaves no traces
If you and I are one
It's lost in our
embraces
Like stars against the sun
As a falling leaf may rest
A moment on the air
So your head upon mv breast
So my hand upon your hair
And a many nights endure
Without a moon without star
So will we endure
When one is gone and far |
|