Chegou
un día a Grandor unha furgoneta vermella e todos se deron de conta que
non debía ser de alí, a ninguén se lle tería esquecido tal furgoneta
con que a vise unha vez nada máis. Nela viña un home barbudo, que, ó
se baixar, xa se atopou arrodeado de nenos que o miraban con extrañeza.
Logo se puxo o home a falar con eles; preguntoulles por un lugar e
díxolles que era un artista que viña a facer alí unha función que
lles ía gustar moito, porque xa a fixera noutros sitios e ós nenos
gustáralles a todos.
O lugar polo que preguntaba era a taberna do señor Lucas, que, por ter
un amplo comedor, era moi adecuado para os acontecementos do tipo que el
pensaba provocar. Aló foi o home e tras del tódolos nenos como se
fosen moscas detrás dunha vaca (fóra a alma). O que o home
falou co señor Lucas foron cousas relacionadas coas condicións para que
lle permitise facer alí a súa función, ó outro día pola noite.
Bebeu un café con leite e, coa axuda dos rapaces, foi baixando tódolas
cousas da furgoneta e meténdoas dentro do local do señor Lucas.
Dentro estaba o Serafín, rapazolo loiro
como o pan e listo coma un allo. Cando viu que os outros nenos estaban a
meter dentro da taberna caixas e fargallos, achegouse por alí e reparou
especialmente nunha caixa de cartón sen tapadeira. Nela estaban
amoreados uns bonecos. Eran todos distintos e habíaos moi raros. Aínda
que todos tiñan unha especie de saia que lles chegaba ata os pés (que
por certo non os tiñan) e non se lles vía máis corpo cá cara e ás
mans, tódalas saias eran distintas: unhas tiñan cadros, outras levaban
pintas, algúns ían vestidos con traxes lisos, dunha soa cor, pero
todos distintos. O que máis lle chamou a atención ó Serafín eran as
caras: había bonecos con cara de lobo feo, con cara de bruxa laida, con
cara de rapaza loiriña e bonita, con cara de rapazolo ben plantado,
bonecos con cara de demo, e que sei eu cantos demos de caras había,
todas cantas se queira...
O Serafín miraba os bonecos sen se
atrever a tocarlles nin sequera a roupa, ata que o home barbudo, que
estaba dirixindo o labor de descarga da furgoneta, achegóuselle e
díxolle:
¿Que, son bonitos os monicreques? Pódeslles tocar sen medo, que son moi bos e non
lles fan mal ós nenos.
Ousou Serafín pillar un boneco da caixa
e foi coller un que era distinto dos outros, porque non tiña a saia de
trapo que tiñan todos, este levaba uns calzóns e tiña os pés calzados
con zapatos negros de charol, pero o máis curioso de todo era que da
punta de cada pé e do dedo máis longo de cada man, saíalle un sedelo
de pescar, así como tamén lle saía outro do curuto da cabeza. Todos
eles estaban atados nos extremos dunha cruz feita de pau. Aquel boneco
tiña cara de nena bonita. O Serafín máis que miralo, acariñábao cos
ollos e apreixábao con moito amor contra o seu peito. Pouco despois
volveuno a deixar a modiño na caixa, mellor postiño do que estaba
antes, que semellaba máis estar tirado ca pousado.
Quedou o neno mirando para a caixa en que
seguramente os bonecos estarían a falar algo entre eles, o que pasa é
que os humanos non somos quen de entende-lo que din. Seguramente pensaba Serafín agora están a rifar entre eles porque se molestan
uns ós outros nunha caixa tan pequena, e un dille a outro que lle está
espetando un cóbado nos cadrís. Outro dirá que xa lle tarda porque o
saquen da caixa e pórse a traballar. Algún dirá que el non ten ganas
de traballar, porque a noite pasada non durmiu ben por mor do traqueteo
da furgoneta. Seguramente esas son as cousas que se din a tal hora
os monicreques entre si.
Pola noite Serafín durmiu pensando na
boneca bonita dos fíos atados nas mans e nos pés...
Ó outro día moi cedo xa o Serafín se
presentou no local do señor Lucas para ver que era o que pasaba. Pouco
tempo puido pasar alí porque tiña que ir á escola e xa se lle facía
tarde, polo arrodeo que dera para visita-los bonecos. Alí estaban na
súa caixa tal e como el os deixara a noite anterior. Montaran,
seguramente mentres el durmía, un estrado. Nel había un biombo cunha
fiestra pechada cunha cortina. Botoulle unha ollada máis á caixa dos
bonecos e agarrou camiño da escola.
Un día logo pasa e chegou a noite e con
ela chegaba tamén a función.
Na porta do local había un grande cartel
que dicía:
HOXE, ÁS SETE DA TARDE, FUNCIÓN DE
ILUSIONISMO E TEATRO DE MONICREQUES POLO AFAMADO ARTISTA MANOLO PENA.
ENTRADA: CEN PESETAS.
Cando entrou no local Serafín, aínda
non eran as seis e media, pero no inverno xa é noite, así que estaban tódalas luces acesas.
Achegouse o rapaz ó estrado e, diante do biombo, estaban aliñados
tódolos bonecos. Todos non, porque faltaba a bonequiña bonita que
tanto lle gustaba ó Serafín. De seguida lle foi preguntar ó home
barbudo por ela.
Esa está na caixa dixo o home. Agora
xa hai moito que non traballa. Pero se queres podes colocala ti onda as
outras, a eles góstalle estar todos xuntos.
Pillouna o neno e colocouna á par das compañeiras. Despois quedou mirando para todas xuntas, outra vez estaba
a imaxina-lo que dirían...
¡Que ben se está aquí! Aquí sobra
sitio para todos diría o de cara de lobo.
Eu sigo desexando que empece a función
e pórme a traballar, que é o que a min máis me gusta podería dici-lo
bo mozo.
Pois eu teño pensado que xa non hei
volver máis á caixa. Cando acabe a función eu hei quedar agachada
por aí, e mañá pola mañá a ver se me atopa ese neniño ó que tanto
lle gusto e voume con el podía ser que estivese dicindo o monicreque
dos fíos.
O local fórase enchendo de xente e xa
había un anaquiño que deran as sete. Apagáronse as luces todas do local, agás as que
alumaban sobre do estrado onde apareceu o home barbudo, Manolo Pena, que
despois de saudar a tódolos presentes con palabras moi ben preparadas,
comezou a facer xogos: desaparecía ovos, atinaba as cartas da baralla
sen velas, dicía que o señor Constantino tiña o tres de ouros no peto
do chaleco e así era, dun sombreiro sacaba un coello vivo e moitas
cousas que deixaban á xente abraiada.
Meteuse Manolo Pena detrás do biombo,
abriu a cortina e pola fiestra comezaron a aparece-los bonecos que
Serafín tan ben coñecía xa. Falaban, saltaban, xogaban, pelexaban,
rían e facían de todo igualiño cá xente. ¡Canto lle gustou todo
aquilo ó Serafín! Aínda que botou de menos que non traballase a
boneca dos fíos, á que tanto amor lle tiña xa.
Rematou a función e a xente aplaudiulle
moito ó bo do Manolo Pena, quen moito soubo agradecerllo cunha
reverencia tras doutra ata que pararon de lle aplaudir. Uns homes do
público quedaron para lle axudar ó artista a recolle-las súas cousas;
como un deles era o pai do Serafín, isto permitiulle a el quedar tamén
alí, así que foi dereitiño a onde estaba a boneca dos fíos, tomouna
nas mans e sentado no estrado estivo a mirar para ela ata que o home
barbudo pasou por diante del coa caixa dos bonecos. Fixo Serafín o
aceno de depositala dentro, cando o Manolo Pena o detivo dicíndolle:
Moito che gusta este monicreque ¿eh?.
Pois mira, como vexo que lle vas querer moito e que o vas coidar ben,
voucho regalar. Eu xa hai que non traballo con el e vai estar mellor
contigo...
Moi..., moi... tas gra... cias tatexou
o Serafín de ledo que estaba ó escoitar tal cousa.
Non o pensou dúas veces o rapaz. Púxose
de pé dun salto, berroulle ó seu pai que marchaba, e saíu a todo
correr cara á súa casa.
Cando se foi deitar, pousou a boneca
enriba da silla do seu cuarto, e volveu a imaxina-lo que o monicreque
podía estar a pensar: "A partir de agora xa non vou traballar para
ninguén máis que para este neno e de seguro que serei moi feliz".
O primeiro que fixo Serafín ó depertar
pola mañá, foi mirar para a silla onde estaba o monicreque. Alí
continuaba enriba da silla mirando para o neno cos seus enormes ollos
azuis. Ergueuse o rapaz da cama e colleu na man a cruz de pau na que
estaban atados tódolos fios que partían do corpo do boneco, este
quedou pendurado no aire e coa cabeza cara atrás, de tal maneira que
parecía mirar para Serafín. Foino deixando baixar ata que os pés do
monicreque tocaban no chan, e daquela mesmo a boneca con cara de nena
bonita, comezou a andar cara á porta do cuarto mentres o rapaz movía
na man a cruz de pau dun lado para o outro. |